
Young Professional Vacature
Medewerker Tickets & Service (Servicemedewerker)
Dankzij jou stijgt onze service op het station naar grote hoogte. Jij beantwoordt vragen van reizigers, bent hét gezicht van NS en helpt mensen op de goede weg.
Jij zorgt voor de mobiliteit van Nederland
Mogelijkheid tot doorgroeien
Goede arbeidsvoorwaarden
Daarom wil je als Medewerker Tickets & Service bij NS werken
Jij draagt met jouw oplossingen bij aan een positieve beleving van onze reizigers. De kaartautomaat, de perrons, de verkoopbalie, de statafels. In de spits, op rustige momenten, tijdens evenementen. Waar je ook bent en wanneer je ook werkt, jij bent er als medewerker Tickets & Service voor de reizigers. Zij kunnen met al hun vragen bij jou terecht. Je bent hét gezicht van NS. In een oogwenk help jij reizigers op de goede weg en houd je de servicebeleving hoog.
Loet:
'Zo maak je samen met ons het reizen met de trein nog beter en leuker voor onze reizigers. Elke dag weer.'
Dit ga je doen als Medewerker Tickets & Service
Om reizigers op een fijne manier naar hun eindbestemming te helpen ben je als medewerker Tickets & Service altijd aanspreekbaar. Na de interne opleiding van 3 maanden weet je alles af van onze verschillende producten, diensten en de NS-regels. Zo kun je de best mogelijke service verlenen. Met jouw servicegerichtheid, goede computervaardigheden en behulpzaamheid wordt dit doel bereikt door het:
- : Zijn van een aanspreekpunt voor reizigers.
- : Bieden van reisassistentie, zoals helpen bij het in- en uitstappen van de trein.
- : Verkopen van kaarten en abonnementen, te helpen in de ov-servicewinkel en aanwezig te zijn op het perron en bij de servicebalie.
- : Inzetten van jouw verkooptalent. Koopt iemand 4 keer per week bij jou aan de balie een kaartje met dezelfde eindbestemming? Dan vertel jij de reiziger over de NS-trajectkaart.
Hier ga je werken
De medewerkers van NS-operatie zijn hèt gezicht van NS. Samen met al je NS-collega’s zorg je er dagelijks voor dat ruim 1 miljoen mensen op hun bestemming komen. Het team van standplaats Den Haag Hollands Spoor bestaat uit 17 servicemedewerkers en 1 teammanager. Samen vormen ze een gezellige en hechte groep collega's.
Je begint de dag met een kop koffie en je praat gezellig met je collega’s. Je neemt samen door wat er deze dag voor je in het verschiet ligt en of er nog werkzaamheden of storingen bekend zijn. Daarna ga je aan de hand van je dienstkaartje aan de slag. Tijd om te knallen!
Je begint je dienst in een informatiebalie op het station en je staat de klant te woord. Je verwijst ze naar het juiste spoor, helpt een dame die haar man uit het oog is verloren, of informeert ze over de leukste plekjes die ze in de stad moeten ervaren. Geen dag is hetzelfde want geen vraag is hetzelfde! Op je dienstkaartje zie je dat het tijd wordt voor je volgende taak van de dag. Je gaat nu toezicht houden op de perrons, waar je misschien een verloren rugzak vindt en teruggeeft aan de eigenaar of je verwijst een groep reizigers naar de juiste coupé van de internationale trein.
Je assisteert ook regelmatig een reiziger met een fysieke beperking. Met behulp van een brug assisteer je bij het instappen of verlaten van de trein. Dit wordt een NSRA genoemd. Tijdens deze momenten is er ook zeker tijd voor een gezellig praatje en kan je uitmuntende service verlenen.
De laatste paar uren van je dienst ga je werken aan de balie van de OV-Servicewinkel, waar je de klant van excellente service voorziet. Het verkopen van treinkaartjes, wijzigen van abonnementen, het voorzien van reisinformatie en nog veel meer! Als servicemedewerker ben je van alle markten thuis en is geen dag hetzelfde!
Dit zijn de functie-eisen
Je bent gemotiveerd om een interne opleiding te volgen van 3 maanden. NS betaalt jouw volledige opleiding.
Bij een 36-urige werkweek werk je de ene week 40 uur en de andere week 32 uur. Dit betekent dat je elke 2 weken een vrije dag ingeroosterd krijgt. Werken in deeltijd, met een minimum van 24 uur, is bespreekbaar.
NS is een volcontinu bedrijf: je werkt daarom in vroeg-, laat-, dag- en weekendroulatie. Je vindt het geen probleem om in wisseldiensten te werken (hoofdzakelijk in de spits, op zaterdag en 2 van de 3 zondagen, bij geplande- en ongeplande werkzaamheden aan het spoor en evenementen).
Voor standplaatsen Schiphol en Amsterdam Centraal geldt een 24-uurs service waarbij je ook bereid moet zijn om nachtdiensten te werken.
Je kunt binnen 45-60 minuten met eigen vervoer (auto, fiets, scooter) op je standplaats zijn.
Je kunt vragen van mensen goed beantwoorden in het zowel het Nederlands en het Engels.
Je hebt ervaring met face-to-face klantencontact en verschillende computersystemen. Heb je al ervaring met SAP, dan is dat een pré.
Je hebt een goede conditie om reisassistentie te verlenen.
Je hebt MBO 3 werk- en denkniveau.
Je bent 18 jaar of ouder.
Dit zijn de arbeidsvoorwaarden
Voor deze vacature, gebaseerd op een 36-urige werkweek, bieden wij onder andere:
Een startsalaris tot € 2.959,92 bruto per maand o.b.v. 36 uur. Uiteindelijk kun je tijdens je loopbaan doorgroeien naar een salaris van max. € 3.560,01 bruto per maand o.b.v. 36 uur. Bij start van de opleiding kom je meteen in dienst van NS en ontvang je salaris.
Bij goed functioneren én het behalen van de opleiding krijg je na een jaar een vaste aanstelling.
8% vakantiegeld, 3% eindejaarsuitkering en een uitstekende pensioenregeling.
Minimaal 24 vakantiedagen per jaar. Afhankelijk van je leeftijd kan dit oplopen tot max. 32 vakantiedagen. NS compenseert het werken in onregelmatigheid niet alleen in geld maar ook in tijd. Jaarlijks levert dit gemiddeld 5 extra vrije dagen op.
Je hebt de mogelijkheid om 3 nationale feestdagen om te ruilen voor 3 niet-nationale feestdagen.
Je krijgt een NS businesskaart, die je o.a. kan gebruiken om naar de standplaats te reizen. Treinreizen in de 2e klas zijn gratis. Als je ervoor kiest om op een andere manier naar je standplaats te gaan dan krijg je alleen de reiskosten vergoed als je dienst voor 06:00 uur begint of na 0:00 uur eindigt, en je niet met de trein naar het station kan reizen voor je eerste dienst.
1e klas reizen kan tegen een extra kleine eigen bijdrage. Zodra je 1 jaar bij NS werkt krijg je ook korting op Europese treinreizen.
Gezinsleden reizen gratis in de daluren.
Naast ontwikkelingsmogelijkheden is er bij NS ook veel aandacht voor gezondheid en duurzame inzetbaarheid.
Wil je meer weten, bekijk dan hier de NS CAO.
Ben jij benieuwd hoe het is om te werken als medewerker Ticket & Service? Meld je dan nu aan voor een van onze evenementen.
Onze collega's vertellen je alles over de verantwoordelijkheden, de opleiding en hun ervaringen. Een overzicht van alle evenementen vind je hier.
Het sollicitatie process
Stap 1
Sollicitatie ontvangen
We hebben jouw sollicitatie goed ontvangen en laten je binnen 2 weken weten of we met je verdergaan in deze procedure.
Stap 2
Telefonisch intakegesprek
Tijdens dit gesprek bespreken we je motivatie en het beeld dat je van de functie hebt. Praktische zaken als reisafstand, beschikbaarheid en eigen vervoer komen ook aan bod.
Stap 3
Online assessment
Een onderdeel van de sollicitatieprocedure is het maken van een (online) capaciteitentest.
Stap 4
Online sollicitatiegesprek
We nodigen je uit voor een sollicitatiegesprek met de recruiter en teammanager. Het gesprek vindt digitaal plaats via Microsoft Teams.
Stap 5
Indiensttredingsgesprek
Bij het indiensttredingsgesprek nemen we de arbeidsvoorwaarden door en heb je de mogelijkheid om vragen te stellen. Dit gesprek vindt digitaal plaats via Teams.
Stap 6
In dienst
Welkom, je komt in dienst bij NS!
Gerelateerde vacatures
Vacatures die je misschien ook interresant vind.