
Parttime Functie
HR Shared Service Center (HR SSC) medewerker
Je bent als HR Shared Service Center (HR SSC) medewerker voornamelijk werkzaam vanuit Nieuwegein, maar zeker op vaste geregelde momenten bij Heddes Bouw & Ontwikkeling in Hoorn. In jouw rol ben je verantwoordelijk voor de zorgvuldige uitvoering van de HR administratie. Je werkt afwisselend aan complexe (cao) vraagstukken, voor zowel UTA als Bouw. Wil jij niet zomaar een HR-rol, maar écht het verschil maken in een organisatie die volop in beweging is? Dan is dit jouw moment.
Wat jij van ons krijgt
Deze uitdagende en afwisselende baan voor 32-40 uur per week, met een uitstekende beloning: 13x per jaar een salaris passend bij jouw ervaring (range € 2.700,- tot max € 4.800,- omgerekend € 2.925,- tot € 5.200,- per maand);
Goede arbeidsvoorwaarden volgens cao Bouw & Infra, 30 vakantiedagen, individueel budget waarvan je ook 13 extra vrije dagen kunt opnemen én een uitstekend pensioen;
Een klein en hecht team met 5 directe collega’s, plus 2 collega’s van de HR-afdeling bij Heddes. Je werkt nauw samen met Payroll, HR Business Partners en HR-experts;
Een fijne werkplek in Nieuwegein (10 tramminuten van Utrecht CS of 3 minuten vanaf de A12) én in Hoorn, waar je 1 à 2 dagen per week het gezicht van HR SSC bent.
Wat ga je doen
Als HR SSC Medewerker verzorg jij de HR-administratie rondom in-, door- en uitstroom voor bijna 2000 (internationale) collega’s. Je werk is veelzijdig en dynamisch. Je schakelt moeiteloos tussen cao-vraagstukken, rapportages, mutaties in AFAS en ad-hoc vragen van collega’s.
Jij bent de stabiele factor in een wereld vol beweging.
Je houdt overzicht, denkt vooruit en weet hoe belangrijk een goed georganiseerde HR-administratie is.
Daarnaast ben je de verbindende schakel tussen het centrale HR SSC en Heddes in Hoorn. Je zorgt voor een soepele uitvoering van gecentraliseerde activiteiten en bent hét aanspreekpunt voor jouw collega’s daar.
Vind je het daarbij ook leuk om ons te helpen om processen nóg beter te maken? Jouw initiatief en actieve bijdrage worden zeer gewaardeerd. Je hebt plezier in je taken en straalt dit ook uit. Je weet hoe belangrijk HR-administratie en -processen zijn en maakt je hier ook hard voor!
Jouw werkzaamheden:
- Je bent het eerste aanspreekpunt voor HR-gerelateerde vragen van collega’s;
- Je verzorgt de bedrijfsbrede HR administratie: (salaris) mutaties invoeren, opstellen van (arbeids) contracten, verlof, enzovoorts;
- Toezien op de naleving van HR-beleid en procedures, rekening houdend met cao's, wet- en regelgeving;
- Je denkt proactief mee over de procedures en verbeteringen van onze HR werkprocessen en neemt deel aan projectgroepen;
Wat breng je mee
Mbo / hbo werk- en denkniveau, opleiding op het gebied van Human Resource Management of in een vergelijkbare HR richting;
Aantoonbare werkervaring binnen een HR-support of Shared Service Center;
Je hebt bij voorkeur kennis en ervaring met Excel, AFAS , je bent communicatief vaardig en kunt goed plannen en organiseren;
Je bent integer en toegankelijk, collega's vinden het fijn om met jou in gesprek te zijn. Affiniteit met de bouwsector is een pré.
Ballast Nedam is een (razend)snel groeiende organisatie die nog veel sneller gaat groeien. Volop HR werk te doen dus. Achter het succes van Ballast Nedam staat een team van zo’n 2000 enthousiaste professionals (BN-ers). Allemaal uniek. Onze cultuur? We delen de ambitie om hard te werken. Samenwerken en elkaar beter maken, zitten diep in ons DNA. Als HR Medewerker bereik je solo mooie dingen. Maar samen met je collega’s nog veel meer.
Samen zijn we Heddes
Bij Heddes werken wij met 200 enthousiaste collega’s in en rond Amsterdam en Utrecht. Met een hoge mate van betrokkenheid en vertrouwen bouwen wij samen aan stoere en unieke projecten voor onze klanten. Wij werken vanuit een platte organisatiestructuur, met korte communicatielijnen. Onze bedrijfscultuur is open met een positieve werksfeer, waarin energie en gedrevenheid centraal staan. Heddes is een maakbedrijf dat het werken met vaste relaties in haar genen heeft zitten en waarbij veiligheid een randvoorwaarde is. Onze kernwaarden creatief, deskundig en betrouwbaar zijn diep geworteld in de organisatie.
Nieuwsgierig geworden of deze functie bij jou past? Neem dan snel contact met ons op! We nodigen je graag uit voor een kop koffie (of thee) om dit verder te bespreken.
Veelgestelde vragen over Ballast Nedam
Ontdek wat je kunt verwachten als starter bij Ballast Nedam
Het sollicitatieproces bij Ballast Nedam is doorgaans gestructureerd en persoonlijk. Na het insturen van je sollicitatie via de website of via een referral volgt vaak een telefonische kennismaking met een recruiter. Daarna kun je één of twee gesprekken verwachten met je toekomstige teamleider of collega's. Soms is er een assessment of meeloopdag, afhankelijk van de functie. Ballast Nedam hecht waarde aan een goede culturele match en kijkt verder dan je cv.
Als starter werk je meestal in een projectteam, bijvoorbeeld op een bouwlocatie of op een regiokantoor. De week bestaat vaak uit een combinatie van overlegmomenten, technische voorbereiding, contact met leveranciers of onderaannemers, en het actief meewerken aan de uitvoering van het project. Je werkt nauw samen met ervaren collega's, krijgt verantwoordelijkheid en wordt betrokken bij concrete bouwfasen of engineeringsvraagstukken.
Ballast Nedam biedt starters duidelijke groeipaden, afhankelijk van je rol en ambitie. Denk aan doorgroeien van werkvoorbereider naar projectleider, of van uitvoerder naar hoofduitvoerder. Ook zijn er specialisatietrajecten (bijvoorbeeld richting calculatie, inkoop of duurzaamheid) en is het mogelijk om over te stappen naar andere werkmaatschappijen binnen het concern. De bedrijfscultuur is gericht op eigenaarschap en ontwikkeling.
Ballast Nedam heeft diverse opleidingsmogelijkheden, zowel intern als extern. Er zijn ontwikkeltrajecten voor starters zoals traineeships of vakinhoudelijke leerlijnen. Ook krijg je toegang tot cursussen op het gebied van veiligheid, projectmanagement, software en leiderschap. Coaching-on-the-job is gebruikelijk en je wordt gestimuleerd om je eigen ontwikkelplan vorm te geven.
Hoewel salarissen kunnen variëren per functie en regio, ligt het startsalaris voor mbo'ers doorgaans tussen de €2.400 en €2.800 bruto per maand, en voor hbo'ers rond de €2.800 tot €3.200. Jaarlijkse groei is gebruikelijk op basis van functioneren en cao-afspraken. Er zijn ook vaak secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een leaseauto of reiskostenvergoeding, pensioenregeling en bonussen.
Er is bij Ballast Nedam veel aandacht voor de balans tussen werk en privé. Thuiswerken is in sommige functies mogelijk, vooral in ondersteunende of engineeringsrollen. Op de bouwplaats gelden natuurlijk andere werktijden, maar ook daar is begrip voor persoonlijke omstandigheden. Overuren worden overlegd en gecompenseerd, en rustmomenten worden gestimuleerd.
Ballast Nedam is onderdeel van het internationale concern Rönesans Holding, waardoor er mogelijkheden zijn om internationaal ervaring op te doen – bijvoorbeeld bij projecten in het buitenland of via samenwerking met buitenlandse dochterondernemingen. Dit gebeurt niet standaard, maar als je de ambitie hebt, kun je dit bespreekbaar maken en mogelijk realiseren binnen je loopbaan.
Gerelateerde vacatures
Vacatures die je misschien ook interresant vind.