Banner

ANWB

3.700 werknemers

Young Professional Vacature

HR Adviseur

Den Haag
HBO
€ 3617 - 5805
32 - 40 uur
Full-time

Geen dag is hetzelfde voor jou als HR-adviseur bij de ANWB. Jij bent dé specialist voor onze verzuimcasussen op het hoofdkantoor. Je adviseert leidinggevenden en medewerkers over de meest uiteenlopende vragen. In het hart van HR bij de grootste vereniging van Nederland adviseer je over het te voeren HR-beleid.

Jouw rol

Jij neemt de regie rondom verzuim binnen het hoofdkantoor. Je adviseert en begeleidt leidinggevenden en medewerkers over uiteenlopende HR-onderwerpen op operationeel en tactisch niveau. De kern van jouw rol zal dus met verzuim te maken hebben. Je kunt dan denken aan:

  • Het nemen van regie over leidinggevenden in de toepassing van de Wet verbetering poortwachter (tijdigheid en kwaliteit) en bij te nemen beslissingen gedurende twee jaar arbeidsongeschiktheid;

  • Afstemming met bedrijfsartsen en bedrijfsverpleegkundigen in de VBT’s (Verzuimbegeleidingsteam) maar ook op eigen initiatief;

  • Adviseren van HR Business Partners bij casuïstiek waar performance of arbeidsvoorwaarden verzuim raken;

  • Input leveren over trends die je waarneemt in arbeidsongeschiktheid binnen de business line waarvoor je werkt. (je doet nauwkeurig analyses en prognoses voor preventief verzuim).

Naast deze werkzaamheden zul je ook sporadisch ingezet kunnen worden voor overige HR-werkzaamheden. Je kunt hierbij denken aan:

  • Advies en begeleiding bij het opstellen van functieprofielen en - wegingen in opdracht van leidinggevenden;

  • Advies en begeleiding bij verzuimcasuïstiek. Je werkt hierbij nauw samen met de verzuimregisseur;

  • Advies en begeleiding bij ontwikkelvraagstukken, disfunctioneren, ontslagzaken en belonings- en waarderingsvraagstukken;

  • Ondersteuning bij reorganisaties, zoals het opstellen van brieven, advies n.a.v individuele vragen m.b.t. het Sociaal Plan, ondersteuning bij gesprekken;

  • Advies over de aanname en eventuele beloning van nieuwe medewerkers, hierbij werk je nauw samen met het recruitment team.

Ons aanbod

  • Bruto maandsalaris tussen € 3.617,- en € 5.805,- (o.b.v. 38 uur) en een eindejaarsuitkering van 5,58%;
  • Prima pensioenregeling;
  • Korting op verschillende ANWB-producten en -diensten;
  • Volop trainings-, opleidings-, en ontwikkelingsmogelijkheden bij onze ANWB Academie;
  • Goede voorzieningen om thuis te werken en een thuiswerkvergoeding van €2,40 per dag (onbelast) – de ANWB is voorstander van het hybride werken;
  • 25 verlofdagen en 13 adv-dagen per jaar op basis van 40-urige werkweek. Ook kun je sparen voor extra verlof;
  • Internetvergoeding van €35,- per maand;
  • Persoonlijk inzetbaarheidsbudget van €700,- bruto per jaar;
  • ANWB-lidmaatschap met Wegenwacht Nederland Standaard of de Wegenwacht Fiets Service.

Ons team

Jij maakt deel uit van het HR Adviesteam Hoofdkantoor dat zich focust op ongeveer 1.500 medewerkers op het hoofdkantoor. Je werkt nauw samen met onder meer de (senior) HR-adviseurs, en (Senior) HR-Business Partners. Vanuit HR kijken we naar de hele HR-cyclus, ondersteunend aan de instroom en het behoud van medewerkers. Ook op het hoofdkantoor merk je dat we altijd voor elkaar klaarstaan. Net zoals we als de grootste vereniging van Nederland ook onze leden vooruithelpen.

Ontmoet je collega's

  • “Ik geniet van de vrijheid in mijn werkzaamheden. Hierdoor zijn de mogelijkheden oneindig!”

    Carlijn - Recruiter

  • “Je voelt hier meteen de trots en energie”

    Charlotte - Senior HR-Businesspartner

  • “Het thema diversiteit en inclusie leeft bij álle ANWB-collega’s”

    Tuyen - Senior HR-projectmanager

Achtergrond

  • Minimaal een afgeronde, relevante hbo-opleiding;
  • Minimaal vijf jaar ervaring in een soortgelijke functie;
  • Kennis op het gebied van arbeidsrecht en affiniteit met vitaliteitsvraagstukken;
  • Interesse in de wereld achter managementinformatie. Je kunt goed uit de voeten met PowerPoint en Excel;
  • Kennis over Wet Verbetering Poortwachter en ervaring met de toepassing op verschillende casussen;
  • Naast deze vaardigheden heb je een hoog verantwoordelijkheidsgevoel en kun je zelfstandig aan de slag gaan.

Jouw inzet

  • Je zorgt ervoor dat de juiste mensen op de juiste plek zitten, en dat ze zich gewaardeerd voelen.
  • Je bent altijd op de hoogte van ontwikkelingen binnen HR en vertaalt deze naar innovatieve HR-oplossingen voor de ANWB.
  • Je helpt mee aan een inclusieve en stimulerende werkomgeving waar medewerkers kunnen groeien en excelleren.

Veelgestelde vragen over ANWB

Ontdek wat je kunt verwachten als starter bij ANWB

Het sollicitatieproces bij ANWB bestaat uit meerdere stappen, waaronder een kennismakingsgesprek met een recruiter, gevolgd door gesprekken met toekomstige collega's en een arbeidsvoorwaardengesprek.

Als starter bij ANWB werk je in een dynamische omgeving waarin je betrokken bent bij diverse projecten binnen jouw vakgebied, zoals klantenservice, techniek of IT. Je week bestaat uit teamvergaderingen, projectwerk en mogelijk klantcontact. Er is ruimte voor eigen initiatief en je wordt begeleid door ervaren collega's.

ANWB biedt diverse doorgroeimogelijkheden, zowel horizontaal als verticaal, afhankelijk van prestaties en ambities. Er zijn kansen om door te groeien naar leidinggevende of specialistische functies.

ANWB investeert in de ontwikkeling van medewerkers door middel van trainingen, mentoring en opleidingsprogramma's. Er is ruimte voor persoonlijke en professionele groei, met aandacht voor zowel technische als soft skills.

Het startsalaris bij ANWB varieert afhankelijk van functie en ervaring. Salarisgroei is gebaseerd op prestaties, ervaring en marktconformiteit.

ANWB hecht waarde aan een goede werk-privébalans. Flexibele werktijden en thuiswerkmogelijkheden zijn bespreekbaar, afhankelijk van de functie.

Hoewel ANWB voornamelijk in Nederland opereert, kunnen er mogelijkheden zijn voor internationale ervaring, afhankelijk van projecten en samenwerkingen met internationale partners.

Gerelateerde vacatures

Vacatures die je misschien ook interresant vind.