Banner

ANWB

3.700 werknemers

Young Professional Vacature

Business Insight Analist

Hoogeveen
HBO/WO
€ 4337 - 6558
32 - 40 uur
Full-time

Samen met onze klanten werken we elke dag aan excellente dienstverlening binnen onze operationele afdelingen. Wij geloven dat data de sleutel is tot succes. Door data slim in te zetten, geef jij waardevolle inzichten die bijdragen aan een optimale klantbeleving.

We willen antwoord op vragen als:

  • Waarom nemen klanten contact met ons op?
  • Waar kunnen we verbeteren om klantvragen te voorkomen?
  • Waar kunnen we juist extra waarde toevoegen?

Word jij enthousiast van het vertalen van data naar impactvolle inzichten? Mooi! Want wij zijn op zoek naar een Business Insight Analist.

Jouw Rol

Als Business Insight Analist ben jij dé expert in het organiseren en benutten van data om de klantreis continu te verbeteren en de operationele afdelingen van data te voorzien. Jij weet klant- en verzekeringsdata slim te combineren en vertaalt deze naar heldere dashboards. Daarmee geef je de ANWB en Unigarant waardevolle inzichten om hun dienstverlening naar een hoger niveau te tillen.

Je bent verantwoordelijk voor het opzetten en doorontwikkelen van diverse data, zoals algemene klantdata, CX-data en operationele data. Je maakt dashboards en analyses. Zo voorzie je collega’s en operationele teams van de juiste informatie om klantbehoeften beter te begrijpen en daar proactief op in te spelen. Je werkt binnen het team Automation & Workflow en schakelt intensief met je collega’s van Change & Development.

Een Dag Als Business Insight Analist?

Je dag begint met een verse kop koffie en een energieke teammeeting. Even snel schakelen, ideeën uitwisselen en de prioriteiten van de dag scherpstellen. Daarna duik je in de data: je bereidt je voor op een overleg met Data-Platform, waarin jullie samen kijken hoe jullie datasets slimmer en krachtiger kunnen maken. Na een inspirerend overleg ga je verder met het dashboard waar je eerder aan begonnen was. Je inzichten deel je met het team van Change & Development, en samen bedenken jullie slimme verbeteringen die écht het verschil maken.

Dan ineens: een spoedvraag! Hoe kunnen we data inzetten om een operationeel proces te optimaliseren? Jij weet raad. Met jouw analytische blik en creatieve ideeën ga je direct aan de slag. Je werkt snel, scherp en doelgericht. Aan het eind van de dag documenteer je je bevindingen en kijk je tevreden terug.

Ons Aanbod

Naast een uitstekend salaris en passende arbeidsvoorwaarden krijg je bij ons volop de ruimte jezelf te ontwikkelen.

  • Een bruto maandsalaris tussen € 4.337,62 en € 6.558,47 bij een dienstverband van 40 uur.
  • Unigarant kent een winstuitkeringsregeling.
  • Volop opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden via de ANWB Academie.
  • Unigarant vindt een gezonde werk-privébalans belangrijk. Je hebt daarom recht op 30 vakantiedagen wanneer je fulltime werkt. Ook kent Unigarant een persoonlijk keuzebudget waarin de vakantietoeslag van 8% en de dertiende maand van 8,33% is opgenomen. Van dit budget kun je extra verlofdagen kopen (maximaal 10 dagen per kalenderjaar bij een fulltime dienstverband).
  • Daarnaast heb je, zodra je 6 maanden in dienst bent, recht op een Goed-ID-dag. Deze dag kun je inzetten als extra vrije dag voor bijvoorbeeld het Suikerfeest, Gay Pride, vrijwilligerswerk of een ander goed idee.
  • Een goede pensioenregeling.
  • Unigarant is voorstander van hybride werken. Je krijgt een thuiswerkvergoeding op de dagen waarop je vanuit huis werkt. Daarnaast faciliteren wij goede thuiswerkvoorzieningen.
  • Indien je (gedeeltelijk) thuiswerkt, kom je in aanmerking voor een maandelijkse internetvergoeding.
  • Unigarant stimuleert (milieu)bewust reizen, daarom krijg je bij ons een tegemoetkoming voor iedere woon-werkkilometer die je hebt gereisd (afgetopt op maximaal 65 km enkele reis). Kom je met het openbaar vervoer? Dan betaalt Unigarant de volledige kosten van deur tot deur (o.b.v. 2e klas).
  • Je kunt meedoen met de cafetariaregeling ‘reiskosten woon-werkverkeer’ om gebruik te maken van niet-benutte fiscale ruimte.
  • Afhankelijk van de contractduur ontvang je aantrekkelijke kortingen op onze verzekeringspakketten, gratis lidmaatschap van de ANWB, jaarlijkse kaartbijdrage van ANWB Visa Card en kortingen op ANWB-producten.
  • We willen onze nieuwe medewerkers een vliegende start geven. Daarom zorgen we voor een passende onboarding, waarmee nieuwe medewerkers alles wordt aangereikt om zich te ontwikkelen tot betrokken en bevlogen medewerkers.

Ons Team

Automation & workflow is een nieuw team binnen de nieuwe afdeling Change & Development. De afdeling is onderdeel van het operationele kavel en staat daarmee heel dicht op de klantorganisatie, businessvraagstukken en -processen.

Samenwerking is key! We werken aan onze oplossingen in cross functionele teams die bestaan uit de echte techneuten en andere disciplines, zoals klant-interactie, CX en processpecialisten. Binnen deze dynamische en vernieuwende omgeving voel jij je als een vis in het water, want je bent creatief, communicatief vaardig, nieuwsgierig en niet bang om te experimenteren. Je bent daadkrachtig en gaat voor concrete resultaten.

Als Achtergrond Neem Jij Mee

Je hebt een hbo- of wo-diploma op zak, bij voorkeur in een richting als Bedrijfskunde, Commerciële economie, Data Science, Econometrie, Marketing Intelligence of een vergelijkbare studie. Je combineert analytisch denkvermogen met een goed gevoel voor klantbeleving en weet data om te zetten in heldere inzichten. Ervaring met tools zoals Tableau, Power BI en/of SQL Server is een pré, net als affiniteit met klantreizen en procesoptimalisatie.

Veelgestelde vragen over ANWB

Ontdek wat je kunt verwachten als starter bij ANWB

Het sollicitatieproces bij ANWB bestaat uit meerdere stappen, waaronder een kennismakingsgesprek met een recruiter, gevolgd door gesprekken met toekomstige collega's en een arbeidsvoorwaardengesprek.

Als starter bij ANWB werk je in een dynamische omgeving waarin je betrokken bent bij diverse projecten binnen jouw vakgebied, zoals klantenservice, techniek of IT. Je week bestaat uit teamvergaderingen, projectwerk en mogelijk klantcontact. Er is ruimte voor eigen initiatief en je wordt begeleid door ervaren collega's.

ANWB biedt diverse doorgroeimogelijkheden, zowel horizontaal als verticaal, afhankelijk van prestaties en ambities. Er zijn kansen om door te groeien naar leidinggevende of specialistische functies.

ANWB investeert in de ontwikkeling van medewerkers door middel van trainingen, mentoring en opleidingsprogramma's. Er is ruimte voor persoonlijke en professionele groei, met aandacht voor zowel technische als soft skills.

Het startsalaris bij ANWB varieert afhankelijk van functie en ervaring. Salarisgroei is gebaseerd op prestaties, ervaring en marktconformiteit.

ANWB hecht waarde aan een goede werk-privébalans. Flexibele werktijden en thuiswerkmogelijkheden zijn bespreekbaar, afhankelijk van de functie.

Hoewel ANWB voornamelijk in Nederland opereert, kunnen er mogelijkheden zijn voor internationale ervaring, afhankelijk van projecten en samenwerkingen met internationale partners.

Gerelateerde vacatures

Vacatures die je misschien ook interresant vind.