Banner

Experis

5.000 werknemers

Young Professional Vacature

Senior Functioneel Beheerder

Utrecht
HBO
€ 4000 - 5500
3+ jaar ervaring
Full-time

Ben jij een ervaren Functioneel beheerder met kennis van HR-systemen en wil jij een steentje bijdragen aan de veiligheid van ons land? Voor het ministerie van Defensie zijn wij op zoek naar een Senior Functioneel Beheerder. Nieuwsgierig geworden? Lees dan hieronder verder!

Dit ga je doen

Jouw taken als Senior Functioneel Beheerder bestaan onder andere uit:

  • Het geven van derdelijns ondersteuning over het gebruik van de applicaties;
  • Het analyseren, (laten) realiseren en implementeren van aanpassingen als gevolg van nieuwe informatiebehoeften en wijzigingen in de wet- en regelgeving;
  • Opstellen van een functioneel ontwerp voor de aanpassing(en) en deze laten toetsen bij betrokken stakeholders;
  • Testen van (nieuwe) functionaliteit;
  • Opstellen en up-to-date houden van beheer documentatie;
  • Het analyseren van incidenten, waarbij je een voorstel doet tot herstel van het betreffende incident (in overleg met een ontwikkelaar);
  • Het doorvoeren van de voorgestelde oplossing van het opgetreden incident.

Jouw verantwoordelijkheden bestaan onder andere uit:

  • Verzamelen van relevante en gevalideerde informatie inzake incidenten en/of aanpassingen in functionaliteit van de applicaties;
  • Communicatie met de ontwikkelaars en in overleg met het team en de IT Manager, de gewenste wijzigingen laten doorvoeren;
  • Communicatie over de incidentafhandeling aan hen die deze hebben aangemeld;
  • Op de hoogte zijn en blijven van de P&O regelgeving van Defensie;
  • Communicatie met de technisch verantwoordelijke beheerders bij de migratie van oplossingen van incidenten en/of aanpassingen in functionaliteit;
  • Het leveren van een bijdrage aan het plannen en begroten van de impact voor de applicaties van grote changes;
  • Het leveren van een bijdrage aan de refinement van de gewenste aanpassingen;
  • Onderhouden van de systeemdocumentatie.

Hier ga je werken

Hier kom je te werken:

Het ministerie van Defensie zet zich in voor de belangen, welvaart en vrijheid van Nederland. Dagelijks is de organisatie actief in binnen- en buitenland. De wereldwijde inzet versterkt de internationale samenwerking en zorgt ervoor dat mensen zich in vrijheid kunnen ontplooien. Hier kan jij als burger bij Defensie een actieve bijdrage aan leveren.

Defensie is een van de grootste werkgevers van Nederland en vertoont overeenkomsten met een groot bedrijf. De operationele commando's (zee-, land- en luchtstrijdkrachten), de Marechaussee, het DOSCO en de DMO lijken op werkmaatschappijen. Bij het ministerie van Defensie werken ongeveer 68.000 mensen direct en indirect aan vrede en veiligheid.

Het team HR Personeel is onderdeel van de sectie Systeemmanagement en Beheer van de afdeling P&O en Medische IT (POM IT). Deze afdeling heeft als taak de instandhouding van diensten, systemen en applicaties die de personele en medische processen binnen Defensie ondersteunen van het uitbetalen van salarissen en vergoedingen tot aan de zorg voor medische dossiers, van het beheren van loopbaaninformatie tot aan het bewaken van de inzetbaarheid van militairen.

Dit neem je mee

Wat neem jij mee als Senior Functioneel Beheerder?

  • Je hebt minimaal HBO werk- en denkniveau;
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring als Functioneel Beheerder;

Het liefste neem jij ook het volgende mee:

  • Kennis van of ervaring met P&O systemen en/of P&O processen is een pré;
  • Je hebt kennis van en ervaring met SQL zodat je zelfstandig data-analyses kan uitvoeren;
  • Je hebt kennis van of ervaring met het gebruik van Azure DevOps Server (voorheen Team Foundation Server).
  • Je hebt actuele kennis van ICT en ervaring met het uitwerken van requirements;
  • Je bent in staat om functionaliteit en technische architecturen snel eigen te maken;
  • Je hebt kennis van en ervaring met Agile/Scrum-werkwijze.

Jij beschikt over de volgende competenties: Analyseren, Nauwkeurigheid, Samenwerken en Conceptueel denken

Dit krijg je

Voorwaarden:

  • Reiskostenvergoeding
  • 13e maand
  • Tegemoetkoming ziektekostenverzekering
  • Flexibele werktijden
  • Thuiswerkmogelijkheden

Veelgestelde vragen over Experis

Ontdek wat je kunt verwachten als starter bij Experis

Het sollicitatieproces bij Experis begint met een online sollicitatie via de officiële website. Na een positieve beoordeling volgt een telefonisch gesprek, gevolgd door een persoonlijk gesprek met een recruiter. Bij een goede match word je uitgenodigd voor een tweede gesprek met een van de teamleden. Na succesvolle afronding van deze gesprekken ontvang je een aanbod.

Als starter bij Experis werk je aan uitdagende projecten bij diverse opdrachtgevers. Je week bestaat uit projectwerk, trainingen en coaching. Daarnaast zijn er regelmatig teamuitjes en evenementen om de teamspirit te versterken.

Experis biedt diverse doorgroeimogelijkheden, afhankelijk van prestaties en ambities. Je kunt je specialiseren in vakgebieden zoals IT, engineering of finance. Daarnaast zijn er mogelijkheden om door te groeien naar senior rollen of managementposities.

Experis investeert in de ontwikkeling van medewerkers door middel van trainingen, coaching en opleidingsprogramma's. Er is ruimte voor persoonlijke en professionele groei, met aandacht voor zowel technische als soft skills.

Het startsalaris bij Experis varieert afhankelijk van functie en ervaring. Salarisgroei is gebaseerd op prestaties, ervaring en marktconformiteit.

Experis hecht waarde aan een goede werk-privébalans. Flexibele werktijden en thuiswerkmogelijkheden zijn bespreekbaar, afhankelijk van de functie.

Experis is een internationaal opererend bedrijf, wat mogelijkheden biedt voor internationale ervaring, afhankelijk van projecten en samenwerkingen met internationale partners.

Gerelateerde vacatures

Vacatures die je misschien ook interresant vind.