
Young Professional Vacature
Business Analist
Business Analist
Voor een internationale financiële dienstverlener met kantoren verspreid over meer dan 36 landen zijn wij momenteel op zoek naar een Business Analist. In deze functie ben je verantwoordelijk voor het verbeteren van de business processen, het managen van projecten en het vormgeven van veranderingen in processen en/of systemen. Als business analist binnen de organisatie sta je in het midden van alle veranderingen. Met een diversiteit aan collega’s in Nederland en België werk je aan verbeteringen die echt iets toevoegen. Nieuwe productimplementaties, procesverbeteringen, digitaliseren van de processen zijn allemaal zaken waarop de organisatie zit te wachten en jij gaat deze realiseren samen met je collega's.
Dit ga je doen
De dag begint met de daily meeting waarin je samen met het development team de stand van zaken bespreekt en bekijkt wat de prioriteiten voor de dag worden.
Daarna heb je een meeting op de planning staan met een Afdelingsmanager en sponsor over een verandering in een proces en de bijbehorende applicaties. Je hebt meerdere scenario’s uitgewerkt en geeft een advies over de oplossingsrichting.
Je checkt de backlog van het development team en werkt aan de afronding en verfijning van de geprioriteerde user stories. Deze stem je met de Afdelingsmanager en gebruikers af zodat ze deze kunnen valideren.
Samen met je teamgenoten brainstorm je over een mogelijke oplossing(en) voor een procesverbetering. Wat past er wel of niet binnen de architectuur? Hoe hangt deze verbetering samen met andere initiatieven die er lopen? Misschien haak je een architect of andere IT collega aan om hierover mee te denken.
Je werkt de voortgangsrapportage van een project bij zodat deze gedeeld kan worden met de belanghebbenden.
Aan het einde van de dag bereid je alvast de call voor die je morgenochtend hebt met het hoofdkantoor. Je geeft hierin toelichting over de gekozen architectuur en de business impact van een project.
Dit neem je mee
- Je hebt minimaal drie jaar aan werkervaring in een soortgelijke functie;
- Je bent in het bezit van de relevante certificeringen;
- Je hebt goede kennis van en ervaring met: agile werken en de rol van scrum master, business analyse, business change management en projectmanagement en –methodieken;
- Je spreekt goed Nederlands en Engels;
- Je bent bereid om, wanneer het project het vraagt, naar de Belgische entiteit te reizen om projecten of procesveranderingen op BENE-niveau af te stemmen.
Dit krijg je
- Veel mogelijkheden tot het volgen van opleidingen;
- Vakantiegeld 8,33% van bruto jaarsalaris;
- Vakantiedagen: 25 + 1/2 dag per kwartaal dat je niet ziek bent;
- Reiskosten 19 cent/kilometer (maximum €200,- per maand);
- Ziektekosten: €50,- per maand tegemoetkoming.
- Een hybride werkweek. Je werkt drie dagen per week op kantoor en twee dagen vanuit huis.
Veelgestelde vragen over Experis
Ontdek wat je kunt verwachten als starter bij Experis
Het sollicitatieproces bij Experis begint met een online sollicitatie via de officiële website. Na een positieve beoordeling volgt een telefonisch gesprek, gevolgd door een persoonlijk gesprek met een recruiter. Bij een goede match word je uitgenodigd voor een tweede gesprek met een van de teamleden. Na succesvolle afronding van deze gesprekken ontvang je een aanbod.
Als starter bij Experis werk je aan uitdagende projecten bij diverse opdrachtgevers. Je week bestaat uit projectwerk, trainingen en coaching. Daarnaast zijn er regelmatig teamuitjes en evenementen om de teamspirit te versterken.
Experis biedt diverse doorgroeimogelijkheden, afhankelijk van prestaties en ambities. Je kunt je specialiseren in vakgebieden zoals IT, engineering of finance. Daarnaast zijn er mogelijkheden om door te groeien naar senior rollen of managementposities.
Experis investeert in de ontwikkeling van medewerkers door middel van trainingen, coaching en opleidingsprogramma's. Er is ruimte voor persoonlijke en professionele groei, met aandacht voor zowel technische als soft skills.
Het startsalaris bij Experis varieert afhankelijk van functie en ervaring. Salarisgroei is gebaseerd op prestaties, ervaring en marktconformiteit.
Experis hecht waarde aan een goede werk-privébalans. Flexibele werktijden en thuiswerkmogelijkheden zijn bespreekbaar, afhankelijk van de functie.
Experis is een internationaal opererend bedrijf, wat mogelijkheden biedt voor internationale ervaring, afhankelijk van projecten en samenwerkingen met internationale partners.
Gerelateerde vacatures
Vacatures die je misschien ook interresant vind.