Banner

ABN AMRO

22.500 werknemers

Young Professional Vacature

Supplier Contract Risk Manager

Amsterdam
HBO
€ 5112 - 7303
2-5+ jaar ervaring

Je Werk

Als Supplier Contract Risk Manager werk je nauw samen met diverse stakeholders om effectief risicomanagement binnen de contractenportfolio te waarborgen.

Je bent verantwoordelijk voor het presenteren van en bijdragen aan verbeterinitiatieven voor processen en tools die risico's in contracten en leveranciers identificeren, analyseren, beheersen en rapporteren.

Daarnaast coördineer en implementeer je de impact van wet- en regelgeving op leverancierscontracten en zorg je voor goede datakwaliteit.

Je houdt een scherp overzicht van de leveranciersportfolio en bijbehorende risicoprofielen. Eventuele knelpunten, kansen of bedreigingen signaleer en bespreek je tijdig.

Je adviseert en ondersteunt business units en de inkoopafdeling bij het kiezen, contracteren en beheren van leveranciers, met oog voor risico's en maatregelen om deze te beperken.

Ook voer je analyses uit op aggregatie- en concentratierisico's of ondersteun je hierbij, en rapporteer je hierover aan relevante stakeholders.

Op operationeel niveau coördineer je de communicatie en escalatie van leveranciersrisico's naar betrokken partijen, zoals contracteigenaren, cost- en performancemanagers, procurement consultants, business owners en auditcommissies.

Waar nodig faciliteer je trainingen en bewustwording bij stakeholders.

Werkomgeving

De afdeling Supplier Contract Risk Management is een levendige en centraal gepositioneerde afdeling binnen het domein Procurement. Deze afdeling speelt een cruciale rol bij het selecteren van passende leveranciers en het optimaliseren van externe uitgaven. Dit draagt direct bij aan de strategische doelstellingen van ABN AMRO.

Binnen deze afdeling, die start in het tweede kwartaal van 2025, werk je samen met ongeveer 30 collega's, verdeeld over teams van circa 10 personen.Je maakt deel uit van het IT- of Non-IT-team, waarbij in beide teams de nadruk ligt op samenwerking met contracteigenaren. Het doel is om bestaande contracten optimaal te benutten en risicobeoordelingen uit te voeren. Verder werk je nauw samen met afdelingen zoals Procurement, Finance, Legal en Compliance om afstemming en synergie in leveranciersrisicomanagement te bevorderen.

Werken binnen Procurement betekent dat je betrokken bent bij een breed scala aan producten en diensten. Alles wat wordt aangeschaft boven een bepaalde waarde of met een verhoogd risico, valt onder onze verantwoordelijkheid. Dit omvat onder andere de inkoop van consultants, IT-hardware en -software, marktgegevens, beveiliging, catering en leermodules.

Hoe Ziet Jouw Week Eruit?

Begin je week met een teamweekstart, waar persoonlijke verhalen en werkzaken samenkomen, en bereid je samen voor op belangrijke gesprekken met suppliers tijdens het portefeuilleoverleg. Vervolgens neem je de tijd om nieuwe leveranciers te beoordelen en de nieuwste informatie te analyseren. Gedurende de week heb je regelmatig overleg met contracteigenaren om ervoor te zorgen dat alle contracten up-to-date zijn en aan de eisen voldoen. Daarnaast analyseer je potentiële risico’s en ontwikkel je slimme mitigerende maatregelen om deze succesvol te beheren. Dit alles gebeurt tijdens constructieve gesprekken met leveranciers om jullie samenwerking te optimaliseren.

Je Profiel

Bij ABN AMRO zijn we op zoek naar een contractmanager die in staat is om effectief met verschillende belanghebbenden samen te werken. Je weet anderen te inspireren en neemt initiatief om processen te verbeteren. Eigenaarschap en een proactieve houding zijn voor jou vanzelfsprekend.

Wat jij meebrengt:

  • Minimaal 2 - 5 jaar ervaring in contractmanagement.
  • Aantoonbare ervaring met risico-awareness.
  • Ervaring met het opzetten en onderhouden van effectief stakeholder management.
  • Kennis van de bancaire sector, inclusief aanverwante gebieden zoals ICT en Facilitaire diensten.
  • Kennis en/of ervaring met de CATS CM-methodologie.

Wij Bieden

Deze vacature staat uit op Schaal 10 en Schaal 11.

Inschaling is op basis van skills en ervaring. Het bovenaan de pagina weergegeven bruto maandsalaris is op basis van Schaal 10 en een 36-urige werkweek, inclusief vakantiegeld en benefit budget.

  • Het benefit budget bedraagt 11% van je salaris. Als je in een maand geen aankopen of reserveringen doet in de Benefit Shop, krijg je over die maand een twaalfde deel van je benefit budget uitbetaald.
  • Vijf weken vakantie per jaar. Je hebt de mogelijkheid om vier weken per jaar bij te kopen.
  • Persoonlijk Ontwikkelbudget van € 1.000,- per jaar. Dit bedrag kun je opsparen tot € 3.000,-.
  • Mogelijkheid tot thuiswerken (in overleg met je team en afhankelijk van je functie).
  • Een ov-jaarabonnement met gratis openbaar vervoer in heel Nederland.
  • Een uitstekende pensioenregeling.

Gelijke Kansen Voor Iedereen

Het succes van onze organisatie staat of valt met de kwaliteit van onze mensen en de ideeen die zij hebben. Echt verrassende inzichten en innovatieve oplossingen voor onze klanten ontstaan door een samenspel van culturen, kennis en ervaring. Daarom is diversiteit voor onze organisatie ontzettend belangrijk. Om ervoor te zorgen dat alle collega's binnen ABN AMRO hun kwaliteiten kunnen ontplooien, stimuleren we een inclusieve cultuur waarin iedereen zich betrokken en gewaardeerd voelt.

Veelgestelde vragen over ABN AMRO

Ontdek wat je kunt verwachten als starter bij ABN AMRO

Het sollicitatieproces bij ABN AMRO begint met een online sollicitatie via hun carrièrepagina. Na een positieve beoordeling volgen doorgaans een online assessment, een of meerdere interviews en mogelijk een case-opdracht.

ABN AMRO biedt diverse traineeships aan, zoals het Corporate Banking Traineeship, waarin je gedurende twee jaar werkt aan verschillende projecten binnen de bank. Daarnaast zijn er startersfuncties beschikbaar in gebieden zoals IT, finance en risk management.

Als starter werk je aan uitdagende projecten binnen je vakgebied, vaak in teamverband. De werkweek omvat klantcontact, interne vergaderingen, trainingen en het uitvoeren van analyses.

ABN AMRO biedt een gestructureerd carrièrepad met mogelijkheden om door te groeien naar senior- en managementposities. Daarnaast zijn er interne en externe trainingsprogramma's om je professionele ontwikkeling te ondersteunen.

Het gemiddelde startsalaris voor een graduate trainee bij ABN AMRO in Nederland is ongeveer €50.000 per jaar. Specifiek voor het Corporate Banking Traineeship bedraagt het startsalaris €4.294 per maand, exclusief een benefit budget van 11%.

ABN AMRO hecht waarde aan een goede werk-privébalans en biedt flexibele werktijden, thuiswerkmogelijkheden en welzijnsprogramma's om medewerkers te ondersteunen.

ABN AMRO is een internationaal opererende bank met vestigingen in meerdere landen, wat mogelijkheden biedt voor internationale opdrachten en samenwerking.

Gerelateerde vacatures

Vacatures die je misschien ook interresant vind.