Nestlé Nederland
Nestlé Young Talent Programme
Je bent gedreven. Je wilt na je studie carrière maken in de FMCG. Niet alleen door te leren in de praktijk, maar ook door jouw eigen ideeën in de praktijk te brengen. Hands on bij het grootste voedingsmiddelenconcern ter wereld. Dat is het Nestlé Young Talent Programme.
Een uniek programma van 6,5 jaar dat je voorbereidt op een senior marketing of salesfunctie binnen Nestlé. En dat betekent vanaf dag 1 meedoen. Voor mensen bij Nestlé is passie voor kwaliteit onlosmakelijk verbonden met respect voor het milieu en zorgzaamheid voor mensen. Sinds 1866 is het wereldwijd onze missie het dagelijks leven van mensen te verrijken met goede voeding en dranken; van betrouwbare babyvoeding tot een lekker tussendoortje als KITKAT met 100% duurzame cacao.
Hoe werkt het Nestlé Young Talent Programme
In het Nestlé Young Talent Programme start je als Regional Account Manager voor onze consumentenproducten. Zo leer je Nestlé, onze producten en bovenal onze klantomgeving goed kennen. Binnen jouw regio ben je verantwoordelijk voor de introductie van nieuwe producten en lokale promoties binnen het Retail en Out-of-Home kanaal. Deze functie vervul je voor een periode van maximaal 12 maanden. En, zoals je leest, ben je direct aan zet.
Van Nestlé mag je verwachten dat je hierbij intensief wordt begeleid door je manager.
Na deze eerste periode zet je jouw commerciële carrière voort in een functie binnen Marketing, Sales of Category Management. Je vervult een functie voor een termijn van twee tot drie jaar waarna je doorstroomt in een andere discipline. Zo leer je de volledige commerciële omgeving kennen. Omdat we het belangrijk vinden dat je een breed ontwikkelde commercieel manager wordt, doorloop je minimaal twee van de drie commerciële disciplines. Kennis en kunde versterk je met opleidingen in binnen- en buitenland.
• Een (bijna) afgeronde Masteropleiding, bij voorkeur richting Bedrijfskunde of Economie;
• Brede commerciële interesse en ambitie;
• Grote affiniteit voor Fast Moving Consumer Goods;
• Een grote drive;
• Zelfkennis: inzicht in je kwaliteiten en ontwikkelpunten
• Een pragmatische instelling;
• Analytisch sterk;
• Communicatief zeer vaardig;
• Goede kennis van de Nederlandse taal (woord en geschrift);
• Direct een verantwoordelijke baan en de kans om gedurende 6,5 jaar verschillende commerciële rollen uit te voeren. Hierdoor maak je snel stappen en word je opgeleid tot commercieel manager
• Een inspirerende werkomgeving en een open betrokken cultuur waarbij jij samen met andere collega’s bijdraagt aan de beleving van eten en drinken in het dagelijks leven van onze consumenten.
• Een intensief trainingsprogramma in binnen- en buitenland om je zowel vakinhoudelijk als op persoonlijk vlak verder te ontwikkelen.
• Een coach uit het Management Team waarmee jij elk kwartaal je opgedane ervaringen, ambities, kwaliteiten en ontwikkelpunten bespreekt.
• Uitstekende arbeidsvoorwaarden; waaronder een goed startsalaris.
Nestlé is ’s werelds grootste voedingsmiddelenconcern en bekend van merken als MAGGI, NESCAFÉ en KITKAT. Bij Nestlé streven we constant naar de beste kwaliteit en service. We dragen op een nuchtere manier zorg voor lekkere, goede en gezonde voeding, waarbij je ‘goed voelen’ centraal staat. Zo wil Nestlé meehelpen aan een leuk en goed leven, ofwel, Nestlé: Good Food, Good Life.
Binnen Nestlé Nederland heerst een open, informele en persoonlijke cultuur. Van elkaar leren staat centraal. Er is ruimte voor ondernemerschap en vrijheid van denken en handelen. Samenwerken is erg belangrijk. Nestlé medewerkers hebben een sterke werkethiek, loyaliteit en bedrijfstrots. Op het hoofdkantoor in Amstelveen werken 410 mensen.