Overslaan en naar de inhoud gaan

Logistiek management traineeship

Bedrijf: Lidl Nederland
Richting(en): Supply Chain, Operations & Service, Management |
Niveau: HBO & WO
Locatie: Meerdere locaties
Startdatum: 01 september 2021
Vooraanmelden
Vooraanmelden
Vooraanmelden

Twee keer per jaar – in maart en september - starten wij met een 18 maanden durend traineeship. We zijn voor dit traineeship op zoek naar ambitieuze (net) afgestudeerden die in één van onze distributiecentra leidinggevende ervaring op willen doen en klaar zijn voor een kickstart van hun carrière.

Via het logistiek management traineeship word jij “grootgebracht” om het verschil te maken en mee te bouwen aan de verdere toekomst van Lidl. Na het succesvol afronden van je traineeship stroom je uit in de functie van teammanager, waarin je de verantwoordelijkheid hebt voor zo’n 20 tot 30 medewerkers op één van onze distributiecentra. Je bent verantwoordelijk voor je eigen team en samen maken jullie het verschil.

Onze vacatures gaan ongeveer 6 maanden voor de startmomenten (maart en september) open. Onderaan deze pagina kun je dan alle openstaande logistiek management traineeship vacatures vinden.

De baan

Je begint je traineeship met een basisopleiding in de supermarkt en je maakt kennis met diverse afdelingen in het distributiecentrum en op het regiokantoor. Hierdoor krijg je een goed en breed beeld van de dagelijkse werkzaamheden in de regio.

Daarna ga je aan de slag in het distributiecentrum waar je alles leert over de afdelingen Proces en Operations. Je begint bij de basis en krijgt geleidelijk steeds meer leidinggevende taken, waarna je uiteindelijk de rol van teammanager zal vervullen.

Tevens ga je ook meedraaien op de afdeling Supply Chain op het distributiecentrum. Op het distributiecentrum is de samenwerking tussen supply chain en logistiek enorm belangrijk, daarom is een tijdelijke periode op de Supply Chain afdeling ook onderdeel van jouw logistiek management traineeship.

Richting het einde van de 18 maanden word je voorbereid op de functie die je gaat bekleden na je traineeship. Op basis van jouw ontwikkeling en voorkeur tijdens het traineeship wordt er een keuze gemaakt op welke afdeling in het distributiecentrum jij als leidinggevende aan de slag gaat.

Daarnaast volg je gedurende het hele traineeship een uitgebreid trainingsprogramma gericht op je eigen persoonlijke ontwikkeling en effectiviteit. Tevens kun je gebruik maken van verschillende coaching gesprekken mocht jij daar behoefte aan hebben. Intervisiebijeenkomsten samen met andere trainees vinden regelmatig plaats om ervaringen uit te wisselen en om van elkaar te leren.

Jouw profiel

Je werkt graag doelgericht en kunt aanpakken op het moment dat dit nodig is. Jij wacht niet af maar onderzoekt, vraagt en doet. Je voelt je thuis in onze no-nonsense cultuur en je krijgt energie van werken in een dynamische omgeving waarin de klant centraal staat en we samen met het team de beste resultaten willen behalen.

 

Daarnaast beschik je over het volgende:

  • Je hebt een afgeronde hbo- of universitaire opleiding in de richting van bijvoorbeeld: Supply Chain Management, Logistiek ( & Economie), Bedrijfskunde, (Commerciële) Economie of vergelijkbaar.
  • Minimaal een praktische ervaring (stage, vrijwilligerswerk, relevante bijbaan, eigen onderneming etc.)
  • Heb je al ervaring opgedaan in de logistiek dan is dit een pré.
  • Je hebt 0 -2 jaar werkervaring.
  • Affiniteit met de supermarkt/retailbranche is mooi meegenomen, maar geen vereiste.
  • Je vind het leuk om de verantwoordelijkheid te hebben over een team en op die manier een team te ontwikkelen en processen te verbeteren.
  • Je bent flexibel als het gaat om werktijden, af en toe in het weekend werken is voor jou geen probleem.

Wij bieden

  • Een kans waarin jij binnen 18 maanden verantwoordelijkheid hebt voor zo’n 20 tot 30 mensen.
  • Een uitgebreid programma met veel aandacht voor jouw ontwikkeling. 
  • Een interdisciplinaire traineegroep waarmee je samen trainingen volgt en regelmatig kunt sparren.
  • Een uitdagend vakinhoudelijk trainingsprogramma die je klaarstoomt voor de rol van teammanager. 
  • Een uitdagende baan met goede (secundaire) arbeidsvoorwaarden.
  • De kans om mee te groeien met en bij te dragen aan één van de meest succesvolle retailorganisaties van Nederland.

Enthousiast?

Je kunt onderaan deze pagina direct zien of solliciteren mogelijk is! Onze vacatures staan per 29 maart weer online voor het startmoment van september 2021.

Je solliciteert op een logistiek management traineeship in een distributiecentrum bij jou in de buurt, dit wordt ook de standplaats van jouw traineeship.

Tevens wordt er rekening gehouden met de op dat moment geldende corona maatregelen vanuit het RIVM. Dit kan invloed hebben op de inwerkperiode van jouw traineeship.

Vooraanmelden

Andere mogelijkheden

werken-bij-Lidl Nederland
Aanmelden tot en met

Logistiek Management Traineeship

Supply Chain, Marketing / Product Management, Management

Lidl Nederland - Nederland

Twee keer per jaar – in maart en september - starten wij met een 18 maanden durend traineeship. We zijn voor dit traineeship op zoek naar ambitieuze (net) afgestudeerden die in één van onze distributiecentra leidinggevende ervaring op willen doen en klaar zijn voor een kickstart van hun carrière.

Via het logistiek management traineeship word jij “grootgebracht” om het verschil te maken en mee te bouwen aan de verdere toekomst van Lidl. Na het succesvol afronden van je traineeship stroom je uit in de functie van teammanager, waarin je de verantwoordelijkheid hebt voor zo’n 20 tot 30 medewerkers op één van onze distributiecentra. Je bent verantwoordelijk voor je eigen team en samen maken jullie het verschil.

Onze vacatures gaan ongeveer 6 maanden voor de startmomenten (maart en september) open. Onderaan deze pagina kun je dan alle openstaande logistiek management traineeship vacatures vinden.

werken-bij-Lidl Nederland
Aanmelden tot en met

Stage supply chain management Waddinxveen (32-40 uur)

Supply Chain

Lidl Nederland - Waddinxveen

Startdatum: 01 september 2021

Ben je op zoek naar een uitdagende stageplaats binnen een dynamisch bedrijf? Wil jij ervaring op doen binnen de wereld van supply chain management en meewerken aan het succes van Lidl? Dan zijn we op zoek naar jou!

Hoeveel ambitie heb jij op voorraad?

Voor onze supply chain management afdeling zijn wij per september 2021 op zoek naar een enthousiaste stagiair die wil leren hoe het er binnen een groot bedrijf aan toe gaat. Onze supply chain management afdeling bestaat uit een hecht team dat dagelijks intensief samenwerkt aan het voorraadbeheer. Deze afdeling is de spil tussen leverancier en filiaal. Geen dag is het zelfde. Voor het hoofdkantoor, de afdeling inkoop, regiodirectie, leveranciers en filialen zijn zij het aanspreekpunt. Het is jouw uitdaging om te leren hoe je voorraadbeheer zo effectief mogelijk organiseert, waardoor er een maximale verkoop met minimale nee-verkoop, lage afschrijvingen en minimale afprijzingen worden gerealiseerd.  Zo zorg je er voor dat de klant niet misgrijpt en voorkom je manco’s of over voorraden.

 

werken-bij-Lidl Nederland
Aanmelden tot en met

Young professional finance Huizen (32-40uur)

Banking / Finance

Lidl Nederland - Huizen

Wil jij als young professional je financiële carrière een flinke boost geven en je ambities waar maken binnen onze dynamische, snel groeiende retailorganisatie? Dit is je kans!

Voor onze financiële administratie op het hoofdkantoor in Huizen zoeken wij een ambitieus en gedreven financieel talent voor onze crediteurenadministratie. In deze rol ben je financieel betrokken bij de verwerking van al onze inkomende kostenfacturen en ga je een actieve bijdrage leveren aan het optimaliseren en automatiseren van onze processen.

Lidl groeit en dus ook de omvang van het aantal inkomende facturen. Bij ons is geen enkele factuur hetzelfde, dit maakt het werk divers en uitdagend. Binnen Lidl zijn er continu ontwikkelingen die ervoor zorgen dat de afdeling altijd in beweging blijft. Daarnaast zijn wij voortdurend bezig om de processen omtrent de digitale verwerking van facturen te verbeteren. Je gaat in een informeel team werken van ongeveer 7 enthousiaste collega’s en samen zijn jullie primair verantwoordelijk voor de verwerking van de inkoopfacturen die betrekking hebben op de niet-handels-waren binnen Lidl Nederland.