De Nederlandsche Bank
Product owner ServiceNow
Een verantwoordelijke rol als leider van het strategisch platform Servicenow binnen DNB
Jij hebt impact
Het werk van DNB gaat over financiële stabiliteit en duurzame welvaart. Indirect heb jij daar als product owner ook impact op. Wij streven naar data gedreven werken op basis van digitale technieken in al onze taakgebieden. Onze overtuiging is dat we, met het gebruik van data, technologie en digitale processen de uitvoering van onze taken maximaal effectief en efficiënt kunnen maken. Jij vervult als product owner een belangrijke rol in de realisatie van de digitale agenda.
DNB heeft de keuze gemaakt voor ServiceNow als stragisch platform IT Service Management. Onze processen rondom Incident, Problem, Request, Knowledge en Change vinden plaats in ServiceNow. Maar daar eindigt het niet. Op de roadmap staan belangrijke nieuwe capabilities zoals het doorontwikkelen van het IT Selfservice portaal, Lifecycle management, Risk management en Portfolio management. Als product owner beheer je de roadmap en de product backlog, maar je bent ook het gezicht naar de organisatie. Je bent een netwerker, je overziet het grotere geheel, kunt belangen afwegen en bent proactief.
Wat ga je precies doen?
- Je bent verantwoordelijk voor het stakeholdermanagement: het managen van verwachtingen en het communiceren met en naar stakeholders inclusief het organiseren en verwerken van feedback zodanig dat we continu beter worden.
- Je onderhoudt een volledige en geprioriteerde product backlog waarin de wensen van de verschillende stakeholders zijn opgenomen, zodat het team altijd werkt aan de belangrijkste zaken die de meeste waarde leveren voor DNB.
- Je draagt bij aan het agile werkproces met tweewekelijkse sprints. Je pakt waar nodig de rol van feature eigenaar.
- Je vertaalt -waar nodig samen met anderen- proceseisen naar systeem specificaties (business analyse)Je ontwikkelt, samen met stakeholders een duidelijke visie over hoe deze producten moeten worden doorontwikkeld en vertaalt deze in doelstellingen.
Je werkt als product owner in Amsterdam bij de divisie Data- en Informatietechnologie (DIT) binnen de afdeling Operations. Deze afdeling zorgt voor een optimale werking van de IT-systemen van de bank, samen met zijn externe leveranciers.
Bij DNB werken we hybride. Ons kantoor in Amsterdam is onze thuisbasis, de plek waar we elkaar ontmoeten, waar we met elkaar kennis delen en (samen)werken. Tegelijkertijd is er ook voldoende ruimte om een werkplek en -tijd te kiezen waar we ons werk het beste kunnen doen en waar we zo veel mogelijk waarde kunnen toevoegen. En natuurlijk zorgen we dat je ook thuis uitstekend kunt werken met laptop, telefoon en een goede thuiswerkplekinrichting.
We vinden het belangrijk dat jij uitblinkt in je communicatieve en sociale vaardigheden. Jouw blik is (deels) naar buiten gericht, je weet wat er op jouw vakgebied in de wereld speelt en neemt dit mee in jouw werk. Je vindt het leuk om complexe materie te doorgronden en kan het je snel eigen maken. Je bent leergierig en pakt eigenaarschap.
Je bent een snelle, proactieve denker met een goed analytisch vermogen. Je bent in staat om inhoudelijke conclusies bij een divers publiek gedragen te krijgen. Gebruiksgemak en (data)kwaliteit heb je hoog in het vaandel staan. Je houdt van verbetering/vernieuwing en kan goed omgaan met situaties die nog niet helemaal uitgewerkt zijn.
Waar zijn we verder nog naar op zoek?
- Je beschikt over een hbo/wo werk- en denkniveau aangevuld met ervaring van minimaal 1 jaar als product owner van een of meerdere teams.
- Je bent PSPO/CSPO I gecertificeerd of bereid dit certificaat binnen 1 jaar te halen.
- Je hebt ervaring met ServiceNow, liefst in een rol als Product Owner of business analist. (Diepgaande kennis van wat het platform allemaal biedt is een pre, maar geen vereiste).
- Je bent bekend met de processen/practices die spelen binnen een IT omgeving (ITSM, ITIL, ITOM)
- Je hebt conceptuele kennis van serverless, API’s, event-driven architecture en microservices. Technische kennis is hierbij een pre.
Een 36-urige werkweek - 32 uur kan ook - met werk midden in de financiële en economische actualiteit. Bij een betrouwbare en maatschappelijk betrokken werkgever in Amsterdam, die voortdurend inspeelt op de veranderende eisen van onze omgeving. En die doorlopend innoveert. We staan als instelling midden in de samenleving. Onze mensen zijn gedreven en betrokken bij hun werk binnen een maatschappelijke context. Wij zien een diverse en inclusieve werkomgeving als één van de voorwaarden om als organisatie succesvol te zijn en onze doelstellingen te blijven bereiken. Benieuwd hoe wij dat doen en wat onze collega’s hiervan vinden? Lees en bekijk hier meer.
Dit biedt jou volop kansen je verder te verdiepen en nieuwe ervaringen op te doen. In Nederland, maar ook daarbuiten. Je start met een jaarcontract, bij goed functioneren en wanneer de (organisatorische) omstandigheden niet wijzigen is er uitzicht op voortzetting.
De overige goede arbeidsvoorwaarden die horen bij deze functie:
- Een salaris van minimaal € 4.310,-- en maximaal € 7.070,-- bruto per maand, op basis van een 36-urige werkweek. De uiteindelijke inschaling is onder meer afhankelijk van je kennis en ervaring.
- Een 13de maand, 8% vakantietoeslag berekend over 13 maanden en een vrij besteedbaar persoonlijk budget van 5,9% van je 12-maandssalaris.
- Pensioenopbouw op basis van middelloon met voorwaardelijke indexatie. Eigen bijdrage in de premie 6,68%.
- Een volledige vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer.
- Veel mogelijkheden jezelf door opleiding en training zowel vakinhoudelijk als persoonlijk te blijven ontwikkelen.
- Een goede balans tussen je professionele en je privéleven. In deze functie is het mogelijk om 4 dagen van 8 of 9 uur te werken.