Overslaan en naar de inhoud gaan

Lidl Nederland

21000 werknemers

Specialist facility management Huizen (32-40 uur)

Deadline: 21-02-2021 12:00:00

Ben jij een ambitieuze en gedreven facility specialist en heb je affiniteit met techniek? Lees dan snel verder!

Lidl Nederland zou niet zo succesvol kunnen zijn, zonder een goede werkomgeving te bieden aan zijn medewerkers. Facility Management speelt daarin een belangrijke rol.

In de rol van specialist facility management maak je deel uit van een hecht en enthousiast team van zes collega’s en ben jij de spil tussen het hoofdkantoor (centrale staforganisatie) en de regio’s (decentrale afdelingen op de zes regiokantoren), en werk je nauw samen met verschillende afdelingen op het hoofdkantoor.

De baan

In deze uitdagende functie ben je de ‘verbinder’ tussen de zes regio’s in het land en ons hoofdkantoor. Je onderhoudt nauw contact met de teamleiders facility management en je collega’s in de regio (je interne klant) zodat zij jou weten te vinden voor Facility Management gerelateerde vraagstukken, maar ook omdat jij ze continu op de hoogte houdt van de ontwikkelingen binnen de afdelingen.

Vanuit deze bijzondere positie ga je (pro)actief aan de slag met zeer uiteenlopende facilitaire zaken, van het maken van kostenanalyses tot het adviseren bij adhoc problemen bij de uitvoering van facilitaire projecten in de filialen. Daarbij werk je nauw samen met een collega specialist (jullie verdelen de regio’s) en de manager facility management, aan wie je ook rapporteert.

Daarnaast begeleid je zelfstandig verschillende projecten die bijdragen aan de verdere optimalisatie van Facility Management binnen Lidl Nederland. Daarin richt jij je op het signaleren van verbetermogelijkheden en het opstellen en uitrollen van verbetervoorstellen. Als specialist facility management ben jij verantwoordelijk voor het beheren en bewaken van de landelijke uniformiteit binnen onze afdeling. Daarnaast onderzoek je de ontwikkelingen in de markt en trends op het gebied van (retail)vastgoed en de inventaris en diensten voor onze filialen.

Overige werkzaamheden waar je aan moet denken:

  • Het voeren van periodieke werkoverleggen met de teamleiders in de regio.
  • Opstellen van een maandelijkse analyse van kosten, zorgen voor reserveringen en correcties voor zuivere kosten.
  • Het doen van onderzoek naar kostenbesparing / probleemoplossing;
    • Bijvoorbeeld samen met Bouw, Procurement en regio’s op zoek naar het probleem van, maar vooral de oplossing voor vele koeling verstoppingen.
  • Het opstellen, aanpassen en actualiseren van processen;
    • Bijvoorbeeld proces van overdracht van Bouw naar Facility Management
    • Ongediertebestrijding proces beschrijven en alle stakeholders betrekken; Verkoop, Procurement, Kwaliteit, HSE, etc.
  • Het opstellen van een landelijk protocol van wat te doen voor Facility Management na bijvoorbeeld een stroomstoring.
  • Samen met leveranciers en andere afdelingen op zoek naar verbetering en efficiëntie, slimme oplossingen, IoT.
  • Het presenteren van diverse onderwerpen aan regio’s maar ook aan management.
Jouw profiel

Je hebt een passie voor Facility Management en wilt je graag verder ontwikkelen in een brede, zelfstandige functie, waarbij je veel vrijheid en verantwoordelijkheid krijgt om inhoud te geven aan jouw rol. Het is wenselijk dat je affiniteit hebt met techniek en bouw. Als persoon sta jij stevig in je schoenen en neem jij graag het voortouw. Als geen ander haal jij voldoening uit het continu verbeteren van de dienstverlening en voel jij je verantwoordelijk voor waar jullie als Facility Management afdeling voor staan. Hier handel je dan ook naar; je bent doortastend, neemt initiatief en bent niet bang om kritische feedback te geven als dat nodig is. Met jouw heldere en direct communicatie weet jij anderen mee te nemen en te overtuigen.

Verder vragen wij het volgende:

  • Je beschikt minimaal over een HBO diploma en je hebt 3 tot 5 jaar relevante werkervaring binnen een vergelijkbare dynamische, commerciële werkomgeving.
  • Je beheerst de Engelse taal. Spreek je ook nog een aardig woordje Duits? Dan is dat een pré.
Wij bieden
  • en zelfstandige en verantwoordelijke rol binnen een klein en hecht team van zes collega’s, waarbij je mee kan bouwen aan een nog professionelere afdeling.
  • Een afwisselend inwerktraject waarin we je écht kennis laten maken met onze organisatie, processen, cultuur en mensen.
  • Goede arbeidsvoorwaarden, met een marktconform salaris en de mogelijkheid je verder te ontwikkelen en door te groeien.
Wij zijn

Als grootste supermarktketen in Europa zijn we actief in 32 landen. In Nederland hebben we meer dan 19.000 medewerkers in ruim 430 filialen. De klant staat bij ons centraal en we hebben oog voor duurzaamheid, bijvoorbeeld door steeds meer biologische, diervriendelijke en duurzame producten in ons assortiment op te nemen én door de bouw van de meest duurzame distributiecentra van Nederland. Die betrokkenheid strekt zich ook uit tot onze medewerkers. Lidl zorgt voor een gezonde werk-privé balans, voldoende groei- en ontwikkelingsmogelijkheden en uiteraard de juiste beloning. Daarnaast staat diversiteit en inclusie bij Lidl hoog op de agenda. Samen maken we Lidl!

Interesse?

We zien jouw sollicitatie graag voor 21 februari tegemoet! Heb je eerst nog vragen? Neem dan contact op met onze recruiter, Yvonne Holthuis via 035-5287466.