Nestlé Nederland
Uitdaging:
Nestlé bevindt zich in een digitale transformatie en jij speelt daar een cruciale rol in. Heb jij veel kennis van Search en begrijp je de uitdagingen van marketeers?
Help ons mee om de marketing communicatie van onze Nestlé merken, zoals Maggi en KitKat, te veranderen. Ons doel is om persoonlijker te communiceren en meer te engagen met onze consumenten. Keiharde sales is niet ons doel. We zoeken iemand met passie voor Search, die interne stakeholders kan overtuigen van het belang van Search, mensen intern opleidt en de contactpersoon is voor de internationale experts. Daarnaast voer je zelf ook een deel van de campagnes uit.
Nestlé heeft een holistische search strategie. Search betreft niet alleen search in engines (Google, Bing), maar ook eRetail search (ah.nl, Amazon) en platform search (YouTube). En we zien steeds meer mogelijkheden in Voice search. Internationaal zijn goede Search strategieën en playbooks beschikbaar, die aangepast moeten worden aan de Nederlandse markt.
Als Search marketeer heb je de volgende verantwoordelijkheden:
- Het opzetten, analyseren en optimaliseren van SEA campagnes;
- Rapporteren van de ontwikkelingen en resultaten van SEA en SEO;
- Aansturen van het media bureau voor Search;
- Adviezen geven aan de marketing en eCommerce teams over SEO, SEA, eRetail en platform search;
- SEO adviezen opvolgen – technische adviezen uitvoeren bij websitebouw partijen;
- Testen en leren van Voice search;
- Supporten en sparringpartner voor de marketing teams;
- Kennisoverdracht over Search advertising aan de brand managers;