Contractmanager
Dagelijks werkt Rijkswaterstaat aan projecten om de Nederlandse infrastructuur te verbeteren. Dat vraagt om slimme inkoopstrategieën en heldere contracten. Jij leidt, als contractmanager, het gehele inkoopproces voor de aanleg- en onderhoudsprojecten in goede banen.
Je richt je op inkoopstrategieën en het plannen, de contractvoorbereiding, de aanbesteding en uitvoering van projecten De inkoopstrategie, kaders en richtlijnen vertaal je naar het contract en je bent eindverantwoordelijk voor de procesgang én de kwaliteit van het contract, de aanbesteding en de beheersing.. Je zorgt voor overeenstemming met de opdrachtgevers en –nemers over de inhoud van contracten en ziet erop toe dat contracten voldoen aan randvoorwaarden. Denk aan de afspraken met de omgeving en opdrachtgever over tijd, geld en kwaliteit. De risico’s heb je scherp in beeld en je adviseert anderen hierover.
Voor inkoop- en contractmanagement ben jij het aanspreekpunt voor de betreffende contracten en de inhoudelijke vraagbaak. Regelmatig zoek je afstemming met het projectteam, stakeholders en andere relevante disciplines. Je werkt nauw samen met je andere collega’s in de rol van contractmanager. Zo heb je contact over de wijze van toepassing van het contractmanagement en zorg je samen voor een professionele invulling. Daarnaast zorg je voor optimale kennisuitwisseling. Tijdens de uitvoering ben je verantwoordelijk voor systeem-, proces- en producttoetsen. Indien nodig spreek je opdrachtnemers aan op het niet nakomen van afspraken en zorg je voor besluitvorming rondom contractwijzigingen.
Als contractmanager stuur je op kwaliteitsborging en de toepassing van de plan-do-check-actcyclus. Kennis en ervaringen deel je actief binnen en buiten Rijkswaterstaat. Je zorgt voor eventuele verbeteringen van het inkoop- en contractmanagementproces.
Functie-eisen
- Je hebt een wo-diploma in een relevante richting.
- Je hebt een inhoudelijke basisopleiding op het gebied van inkoop en contracten.
- Je hebt bij voorkeur NEVI 1 behaald
- Je hebt minimaal een jaar ervaring met het leiden van teams en met inkoop- of contractmanagement binnen het werkproces aanleg en onderhoud.
- Je hebt aantoonbare kennis van ISO 9001 en systeemgerichte contractbeheersing, van relevante informatiesystemen, zoals SAP of Relatics, en van relevante contractmodellen, zoals D&C-, prestatie- en ingenieursdienstencontracten.
- Je hebt basiskennis van onder meer aanbestedingswetgeving, risicomanagement, systems engineering, projectbeheersing, kwaliteitsnormering en inkoopcontractering.
- Je bent innovatief en nieuwsgierig, hebt empathisch vermogen, gaat graag de dialoog aan en staat open voor nieuwe dingen.
- Je bent goed in staat een oordeel te vormen en hebt oog voor de voortgang van het werk.
Salarisniveau | Schaal 11 |
---|---|
Salaris | Min €3192 - Max €4905 bruto per maand. Het genoemde salaris is gebaseerd op een volledige werkweek. |
Dienstverband | Tijdelijke aanstelling met uitzicht op vaste aanstelling |
Minimaal aantal uur per week | 32 |
Maximaal aantal uur per week | 36 |
Naast het salaris en vakantiegeld kun je rekenen op een eindejaarsuitkering, de zogeheten dertiende maand. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer maximaal 60% betaald ouderschapsverlof (onder voorwaarden), studiefaciliteiten, een extra verlofregeling voor ouderen en een vergoeding woon-werkverkeer. Bovendien kun je je arbeidsvoorwaardenpakket deels zelf samenstellen.
Het inwinnen van referenties maakt deel uit van het sollicitatieproces. Een (online) voorselectietest, het maken van een casus en (online) screening via onder meer databanken kunnen deel uitmaken van het sollicitatieproces. Voor deze vacature vragen we je een e-assessment te maken. We zoeken een aantal collega's voor verschillende standplaatsen.