PostNL
De vacature
Ben jij de resultaatgerichte en innovatieve Online Campagne Manager, die graag zich richt op slimme en effectieve online marketingcampagnes? In deze functie kan je dat binnen een grote online omgeving te laten zien voor diverse merken en labels.
De uitdaging
Als Online Campagne Manager draag je er zorg voor dat de doelstellingen van de business behaald worden via het inzetten van effectieve campagnes en het bijsturen op de diverse online kanalen. Je ontwikkelt doelgerichte online marketingcampagnes gericht op B2B als B2C doelgroepen en functioneert als adviseur/ sparringpartner richting de business en jouw collega’s.
Als Online Campagne Manager ben je verantwoordelijk voor de opzet, de uitvoering, het monitoren en bijsturen en het evalueren en verbeteren van (direct) marketingcampagnes en –acties. Per jaar begeleid je meer dan honderd verschillende campagnes. Deze campagnes zijn tegenwoordig veelal ‘Always On’. Tevens zijn er hele specifieke campagnes of speciale events gedurende het jaar – zoals Sinterklaas, Kerst en Valentijnsdag – die je vorm geeft en begeleidt. Conversie en branding zijn hierbij van groot belang om het beoogde effect te behalen en te borgen.
De opdrachten krijgt het PostNL Online team vanuit Marketing en Communicatie. Als Online Campagne Manager richt je de campagnes strak in en challenge je de business om te borgen dat het plan van aanpak en het beoogde effect realistisch en haalbaar zijn. Na jouw intake voor de campagnes draag je de campagnes over aan de consultants binnen het team en stuur en controleer je op kosten, klanttevredenheid en resultaten van de campagnes.
- Ophalen van campagne ideeën en door vertalen naar slimme en effectieve online campagnes;
- Adviseren van de business omtrent het plan van aanpak en de haalbaarheid;
- Opstellen jaarplannen en verbeteracties o.b.v. afgesproken KPI’s;
- Realiseren van afgegeven campagne doelstellingen;
- Bijsturen o.b.v. dashboards (in samenwerking met digital analyse team);
- ‘Brug slaan’ tussen verschillende afdelingen ten behoeve van optimaliseren van resultaten;
- Presenteren en uitdragen van de visie, beleid en methodes op het gebied van online marketingcampagnes aan stakeholders.
Jij bent het gezicht van PostNL Online naar de afdelingen Marketing en Communicatie en weet hen op natuurlijke wijze te overtuigen van de juiste online aanpak voor campagnes. Binnen de afdeling Online maak je gebruik van diverse specialisten op gebied van webanalyse, SEO/SEA, e-mail en new/ social media. Samen met hen werk je aan optimale resultaten, en ben je kritisch en vernieuwend richting de business over hoe en wat van vervolgcampagnes.
Als Online Campagne Manager ben je doortastend, resultaatgericht, kritisch, analytisch, gestructureerd, energievol, besluitvaardig en klantgericht.
Je bent een teamspeler en natuurlijke beïnvloeder. Je weet makkelijk draagvlak te creëren en mensen te overtuigen of mee te krijgen.
Daarnaast beschik je over:
- HBO/ WO werk- en denkniveau – bij voorkeur aangevuld met een diploma gericht op marketing, sales, commercie of business intelligence;
- Minimaal 3 jaar ervaring op het gebied van online marketing campagnes (SEO, SEA en new/ social media);
- Project management skills, zoals Prince II of SCRUM/ Agile methodieken;
- Op de hoogte van laatste ontwikkelingen op online gebied.
- Salaris: minimaal EUR 3.595,- en maximaal EUR 4.995,- bruto per maand op basis van 37 uur per week
- 25 vakantiedagen
- Variabele winstuitkering
- Gunstige pensioenregeling
- Mogelijkheid om conform Het Nieuwe Werken plaats- en tijdonafhankelijk te werken
- Ruimte voor doorgroei en stimulering van persoonlijke ontwikkeling d.m.v. opleiding en training
- Aantrekkelijke kortingen op reizen, culturele evenementen en elektronica
- Standplaats: Den Haag, het werkgebied betreft heel Nederland
De afdeling PostNL Online realiseert de marketing- , communicatie- en recruitmentdoelen van de gehele organisatie – nationaal en internationaal. Dit doen we door zakelijke en particuliere klanten en prospects te bereiken en te bedienen met de optimale inzet van online kanalen. PostNL Online voert de regie over deze kanalen, waaronder websites en -applicaties, e-mailings, mobile apps, social media, search en meer.
Er zijn meer dan 35 medewerkers werkzaam bij PostNL Online, die de organisatie adviseren, systemen beheren, online toepassingen (door)ontwikkelen, invulling geven aan online marketingcampagnes en de resultaten analyseren en rapporteren. Op PostNL websites, mobiele websites en apps worden meer dan 130 miljoen bezoeken per jaar geregistreerd.