bol.com
De uitdaging
Wordt het een S6 Edge Plus of toch meteen een S7? Wanneer kun je beter voor een hybride tablet gaan dan voor een ‘standaard’ uitvoering? Het zijn onderwerpen waar je graag, vaak en enthousiast over vertelt. Aan iedereen die het horen wil. En soms zelfs aan mensen die het niet willen horen. Als jij die passie voor mobile & tablets fulltime wilt showen, is dit dé kans. Bol.com zoekt namelijk een Junior Contentspecialist die het verschil kan maken voor zes miljoen klanten!
Als Junior Content Specialist Mobile & Tablets zorg je ervoor dat zes miljoen bol.com klanten ons mobile & tablets aanbod makkelijk kunnen vinden en de juiste keuze uit het assortiment maken. Hoe? Door perfecte (lees: informatieve, wervende, authentieke en volledige) content te verzamelen bij leveranciers. Of door die perfecte content zelf te creëren. Daarbij kruip je diep onder de huid van smartphone- en tabletgebruikers. Welke specs zijn essentieel? Willen klanten meteen alle Android of Windows telefoons vergelijken? Begrijpt iedereen wat ‘gorilla glas’ doet of moeten we dat toelichten? En, zo ja, met tekst, visuals of video? Uiteraard hou je ook altijd rekening met ‘de mening van de machine’, zoals Google en Bing.
In het kort
- Verzamelen van relevante info over onze artikelen
- Creëren en/of optimaliseren van klantgerichte (!) content
- Volgen van elke key-note, signaleren trends en ontwikkelingen
- Meedenken over acties en campagnes, sparren met leveranciers
Je bent een sterk klantgerichte content-professional met goed commercieel instinct. Je verwart SEO niet met SEA en begrijpt dat betekenisvolle content vaak ook goed scoort in de zoekresultaten. Je vindt het leuk om klanten bij de swipende hand te nemen en op highlights in het assortiment te wijzen. Die je uiteraard sprankelend beschrijft. ‘Klantbeleving’ staat op je linkerarm getatoeëerd, ‘commerciële performance’ op de andere. Uiteraard blijf je op voor key notes binnen je vakgebied.
- Actuele online marketingkennis (SEO/SEA et cetera)
- Je praat graag over verbeteringen, maar voert ze liever meteen door
- Bewezen schrijftalent; jouw blogs en posts worden goed gelezen
- Je kunt je zowel in gadgetfreaks als first time users verplaatsen
Deze rol biedt je de kans om vanaf de eerste dag het verschil te maken. Jij zet namelijk de smartphones en tablets in de etalage waar zes miljoen mensen blij van worden. Een mooie rol voor talentvolle starters die passie voor dit segment combineren met communicatieve skills en marketinginstinct. En dat bij een innovatieve en informele e-commerce speler die veel ruimte voor eigen initiatief biedt. En bovendien on-campus fitness, een voetbalveld, een eigen bar (de vrijdagmiddagborrels zijn legendarisch) en een game-room in de aanbieding heeft…