bol.com
De uitdaging
Bij bol.com investeren we continu in optimalisatie van de winkelervaring. Hoewel front-end innovaties – denk aan de introductie van winkels of innovatieve bezorgopties – het meest opvallen, hebben aanpassingen achter de schermen een even grote impact. Zo zetten we in op intelligente optimalisatie van de complexe purchase to pay processen, zodat betalingsstromen nog soepeler verlopen.
Als Financial Proces Analyst / Project Manager ben je verantwoordelijk voor een soepel purchase 2 pay proces. In samenwerking met de verschillende business afdelingen signaleer je knelpunten in de processen en voer je verbeteringen door ten behoeve van optimale efficiency. Uitdagend, want je werkt in een hoog volume omgeving en de processen die je analyseert en optimaliseert zijn (dus) bijzonder complex. Bovendien zet je vol in op schaalbaarheid. Je monitort de kwaliteit van de P2P trade processen op basis van heldere KPI’s en stuurt bij bottle necks snel en slagvaardig bij. Je stelt slimme verbeteringen voor om vergelijkbare knelpunten in de toekomst voor te zijn en rolt de daaruit voortvloeiende optimalisatie- en/of vernieuwingstrajecten met veel enthousiasme uit, inclusief de operationele verankering.
In het kort
- Inzichtelijk maken en oplossen van knelpunten in de (P2P) processen
- Aansturen van een team van 4 medewerkers en deze helpen bij het behalen van hun doelstellingen
- Vertalen inzichten naar concrete verbetervoorstellen, uitrollen verbeterprojecten
Je bent een analytisch sterke professional met uitstekend procesmatig inzicht en het vermogen om die inzichten naar schaalbare verbetervoorstellen te vertalen. Je vindt het bovendien leuk om verbeteringen en innovaties van A tot Z te regisseren, waarbij je een ambassadeursrol op je neemt en mensen op de voordelen van de changes wijst. Je voelt je prima op je gemak in een hoog volume dataomgeving. Bovendien is het belangrijk dat je initiatiefrijk bent en weet hoe je op KPI’s kunt sturen.
- Aantoonbare ervaring met project management
- Financiële achtergrond, door middel van studie of werkervaring en basis accounting kennis zoals bijvoorbeeld accounts payable
- Uitstekende kennis en vaardigheid van/met Excel
- Als je ook bekend bent met BI tools (denk aan Oracle BI), is dat een enorme pre
Je komt te werken binnen ons enthousiaste P2P trade team en je trekt intensief op met de collega’s van het operationele AP trade team. Je rapporteert aan de Manager Administratie. Aantrekkelijk is de mix van conceptueel denkwerk (hoe kunnen we processen slim en samenhangend vormgeven?) en meer algemene, operationele taken. Je houdt dus voeling met de financiële materie, maar kunt jezelf tegelijkertijd procesmatig ontwikkelen. En dat alles bij een organisatie die in Nederland en België hét synoniem is voor inspirerend online winkelen.