Over ons bedrijf
Anheuser –Busch InBev (AB InBev) is wereldwijd de leidinggevende brouwerij en behoort tot ’s werelds top 5 van bedrijven actief in consumptiegoederen. Bier, het oorspronkelijke sociale netwerk, brengt reeds duizenden jaren mensen samen en ons portfolio van meer dan 200 biermerken blijft sterke banden smeden met consumenten. Dankzij onze klantgerichtheid en sales mentaliteit zijn we vandaag nr. 1 of nr. 2 in vele van ’s werelds leidinggevende biermarkten. In 2014 realiseerden we een omzet van 47,1 miljard USD.
Met een hoofdkantoor in Leuven (België), heeft AB InBev de mogelijkheid om de kracht van ongeveer 155.000 werknemers in 25 verschillende landen over de gehele wereld te bundelen.
Het doel van onze onderneming is het Beste Bierbedrijf te zijn dat Mensen Samenbrengt voor een Betere Wereld.
De Functie
Als Junior Accountmanager Off Trade rapporteer je aan de Key Accountmanager, waarbij je deze laatste ondersteunt en zelfstandig verantwoordelijk ben voor een aantal accounts.
De Junior Accountmanager Off Trade maakt onderdeel uit van het Commerciële Team “Off
Trade”. Dit team bestaat uit Key Accountmanagers, Field Sales Management en Commercial Supply Management.
Daarnaast werk je nauw samen met o.a. de departmenten Trade Marketing, Category Management, Customer Service, Field Sales en Revenue Management.
Als Junior Accountmanager Off Trade best je voornaamste taken uit:
- Ondersteuning van de Key Accountmanager bij het maken van financiële analyses, opstellen van latest estimates, budget, forecasting & scenario’s voor de totale Ahold en Jumbo account;
- In overleg met de Key Account Manager voorbereiden en ondersteunen van het onderhandelingsproces met de Ahold en Jumbo account;
- In samenwerking met Trade Marketing zorgen voor efficiënte uitvoering, planning, systeem vastlegging & evaluatie van promoties en second placements ;
- In samenwerking met Category Management het voorbereiden van assortiment voorstellen en ondersteunen in verkoop en onderhandelingen van introducties;
- In samenwerking met het Category Management, Trade Marketing en Commercial Supply uitwerken en realiseren van tailor made promoties voor Albert Heijn en Jumbo;
- Zorg dragen voor een continue afstemming met de betreffende contactpersonen binnen de Key Accounts ten aanzien van assortimenten, promotieplanning, second placements, en activaties;
- Vervangen van de SR. Key Accountmanager bij afwezigheid;
- Zelfstandig beheren van de accounts AH to go, AH.nl en Gall & Gall. Deze accounts worden mogelijk in de toekomst aangevuld met andere accounts;
- Opstellen van de sales aanpak voor de toegewezen accounts door middel van accountplannen en gezamenlijke business plannen;
- Verkopen en onderhandelen van de accountplannen en beheer/actualiseren van de P&L/ budget voor de toegewezen accounts;
- Opvolgen van de invoering van de businessplannen en budget voor de toegewezen accounts en het realiseren van de volume en omzetdoelstellingen voor de toegewezen accounts;
- Het ontwikkelen en implementeren van een e-commerce sales aanpak voor AH.nl en Jumbo.nl;
- Definiëren, ontwikkelen en implementeren van een strategie en plan voor e-commerce, liquor en convenience binnen Off Trade NL gebaseerd op de ervaringen bij de toegewezen accounts.
- Afgeronde academische opleiding;
- 1 tot 2 jaar commerciële werkervaring bij voorkeur in een retail omgeving;
- Functie is een opstapfunctie, kandidaat dient doorgroeipotentie te hebben;
- Sterke verkoop en onderhandelingsvaardigheden;
- Sterke analytische en financiële skills;
- Capaciteit om interne en externe relaties te onderhouden;
- Initiatief nemen en out-of-the box denken
- Resultaat gedreven en wil om te leren;
- Goede beheersing van de Engelse taal;
- Vlot kunnen werken met Word, Excel, Powerpoint en Outlook.