Nestlé Nederland
900 werknemers
Niveau
Richting
Product Manager Beverages
Nestlé Professional is de out-of-home expert binnen Nestlé. Nestlé Professional richt zich met een breed Food & Beverages assortiment op een diversiteit aan B-2-B klanten. In deze functie maak je onderdeel uit van een jong en dynamisch marketing & category management team van Nestlé Professional Beverages. De Business Unit Nestlé Professional Beverages ontwikkelt en verkoopt out-of-home koffieconcepten van NESCAFÉ. Onze marketing- en verkoopactiviteiten zijn gericht op shoppers en inkopers binnen het bedrijfsleven en de zorg.
De sfeer is ondernemend, dynamisch en doelgericht. Er wordt met passie gewerkt om de gestelde doelen te bereiken.
Functieomschrijving:
De functie bevat een zeer gevarieerd takenpakket bestaande uit een mooie mix tussen strategisch, operationeel en projectmatig werken.
Als Product Manager NESCAFÉ bestaan je verantwoordelijkheden/ activiteiten uit:
- Mede verantwoordelijk voor opstellen jaarplannen en strategie.
- Ontwikkelen en realiseren van de marketingplannen van onze producten om de korte en lange termijn sales-, winst- en marktaandeel doelstellingen te behalen.
- Verantwoordelijk voor communicatie- en activatieplannen voor bestaande en ook nieuwe B2B-distributiekanalen.
- Het ontwikkelen van marketingcampagnes.
- Leiden van verschillende, merk gerelateerde, complexe (internationale) projecten die betrekking hebben op innovatie/renovatie en positionering.
- Actief bijhouden van kennis over de markt, consumenten en concurrenten, actief volgen van trends en deze weten te vertalen in commerciële kansen.
- Nauwe samenwerking met o.a. Sales, Category management, Operations en diverse externe bureaus.
- Het leiding geven aan een stagiair.
Wij zoeken:
Een Product Manager met passie voor koffie en haar consument en die procesmatig kan werken in een grote organisatie. Je beschikt over voldoende communicatieve vaardigheden en overtuigingskracht om je ideeën en plannen te realiseren. Daarnaast beschik je over:
- Afgeronde academische opleiding.
- 3-5 jaar werkervaring in marketing binnen FMCG.
- Aantoonbare affiniteit met B-2-B marketing.
- Een hands-on mentaliteit.
- Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.