PepsiCo
Customer Shopper Marketeer NL
Zie jij het als een uitdaging om onze merken te laten groeien, samen met onze retail partners? Wil jij shopper marketing campagnes ontwikkelen die naadloos aansluiten op de behoefte van onze shoppers en klanten? Word dan onze nieuwe Customer Shopper Marketeer!
Wij zijn op zoek naar een Customer Shopper Marketeer voor de Nederlandse markt. Als Customer Shopper Marketeer ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van onze tailormade Shopper Marketing strategie bij onze retail partners.
Onze afdeling heeft als taak het koopgedrag van de shopper te begrijpen, positief te beïnvloeden en obv shopper inzichten ervoor te zorgen dat de shopper de categorie en onze producten sneller en makkelijker kan vinden en deze vaker en/of meer koopt.
Wat houdt jouw functie in?
Binnen deze rol ben jij verantwoordelijk voor de integratie van verschillende inzichten zowel van de consument, de shopper als van onze klanten. Wat deze rol bijzonder maakt is dat jij rekening moet houden met agenda en strategie van de klanten in combinatie met de merkstrategie van PepsiCo. Op basis van deze elementen ontwikkel je tailormade shopper marketing concepten en campagnes voor onze key klanten (o.a. AH, Plus) voor verschillende merken (o.a. Lay's, Doritos, Duyvis en Quaker).
Als Customer Shopper Marketeer beïnvloed je de shopper tijdens de verschillende punten in de pathway-to-purchase zodat deze tot aankoop overgaat. De shopper oplossingen die jij ontwikkelt omvatten onder andere activaties, demonstraties, sampling, advertenties (print en online), permanente en tijdelijke displays.
Jij bent in de lead voor de ontwikkeling en implementatie van de Customer Shopper kalender, in samenwerking met Marketing, Category Management en Sales. Je definieert het benodigde budget en managet dit budget gedurende het jaar. Je rapporteert aan de Shopper Marketing Manager.
- Signaleer je specifieke Shopper Marketing kansen bij onze klanten en stel je de prioriteiten.
- Definieer je doelstellingen; welk shopper gedrag wil je bereiken?
- Definieer je de juiste tools om shoppers mee te activeren.
- Ontwikkel je samen met externe bureaus creatieve concepten om deze shoppers te activeren.
- Stem je jouw ideeën af met verschillende stakeholders, waaronder Marketing, Sales en verschillende retailers.
- Implementeer je shopper programma's bij retailers met behulp van de Field Sales Force of via de tools van de retailer zelf.
- Evalueer je shopper programma's gebaseerd op duidelijke KPI's.
- Manage je verschillende projecten binnen gestelde termijnen en budgetten.
- Manage je het Shopper Marketing budget op effectieve wijze.
- HBO/Universitair werk en denkniveau
- Ten minste 3-5 jaar ervaring bij voorkeur in een FMCG-omgeving in een Sales/Marketing/Trade Marketing rol.
- Een gedreven persoonlijkheid, zeer communicatief vaardig en zeer goed in het stellen van prioriteiten
- Sterk in projectmanagement; in staat om meerdere projecten draaiende te houden
- Vermogen om conceptueel te denken, creatief en outside-the-box
- In staat om data te vertalen in shopper oplossingen
- Sterk in samenwerking (intern en extern) en beïnvloeden/overtuigen
- Proactief, resultaatgericht en zelf startend
- Bij voorkeur ervaring met budgetmanagement
- Bij voorkeur ervaring in het werken met bureaus
- Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal
Naast interessant werk en goede carrièremogelijkheden bieden wij uitstekende primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden. Zo heb je 25 vakantiedagen en 4 adv- dagen op jaarbasis, ontvang je een dertiende maand en krijg je korting bij de sportschool en een aantal verzekeraars. Verder bieden wij opleidingsmogelijkheden en hebben wij een goede pensioenregeling. Daarnaast werken wij met een bonussysteem. Je eigen prestaties zijn hierop van invloed en in een jaarlijkse cyclus worden de prestaties gevolgd en beloond.