Over ons bedrijf
Anheuser –Busch InBev (AB InBev) is wereldwijd de leidinggevende brouwerij en behoort tot ’s werelds top 5 van bedrijven actief in consumptiegoederen. Onze merken vormen voor AB InBev de fundering van de organisatie; ze zijn de hoeksteen van onze relatie met consumenten en de sleutel tot ons succes op lange termijn. In Nederland zijn onze merken Dommelsch, Hertog Jan, Jupiler, Hoegaarden, Leffe en Beck’s.
Dankzij onze klantgerichtheid en sales mentaliteit zijn we vandaag nr. 1 of nr. 2 in vele van ’s werelds leidinggevende biermarkten. In 2014 realiseerden we een omzet van 47,1 miljard USD.
Met een hoofdkantoor in Leuven (België), heeft AB InBev de mogelijkheid om de kracht van ongeveer 155.000 werknemers in 25 verschillende landen over de gehele wereld te bundelen.
Het doel van onze onderneming is het Beste Bierbedrijf te zijn dat Mensen Samenbrengt voor een Betere Wereld.
De Functie
Als Category Manager Off Trade bij AB InBev ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de verkoopstrategie in samenwerking met het marketing & verkoopteam.
Je vertaalt strategieën in actieplannen en tools voor de verkoopploegen van Off Trade op het gebied van:
- Assortiment & innovaties;
- Schapvisie t/m winkel implementatie;
- Promotie & 2nd placement;
De Category Manager Off Trade staat direct in contact met klanten, waar je proactief advies geeft ten aanzien van groeikansen voor de biercategorie van de klant.
Verder ontwikkel je insights op basis van onderzoek in samenwerking met partijen als AC Nielsen, en GFK.
Je helpt category management om te buigen naar een proactieve en professionele afdeling die voorop loopt in het ontwikkelen van een categorie visie, vertaald naar schappresentatie, promotie- en prijsbeleid en een goede handelsrelatie.
Als Category Manager Off Trade ben je ook medeverantwoordelijk voor wereldwijde Commercial Programs binnen Trade marketing.
- Universitair (bij voorkeur Economie of Marketing) of gelijkwaardig door ervaring;
- Fulltime beschikbaar;
- Minstens 2 jaar werkervaring;
- Verkoopervaring is een pre;
- Sterke analytische vaardigheden;
- Goede kennis van Excel;
- Communicatief vaardig;
- Beheersing van de Engelse taal (zowel mondeling als schriftelijk);