Overslaan en naar de inhoud gaan

bol.com

1200 werknemers

Applicatie Specialist Masterdata

Geplaatst op: 20 september 2015
Deadline: 07-03-2016 12:00:00

Samenvatting

Waarborg jij dat bijna 10 miljoen producten foutloos in de virtuele schappen staan? Bewijs bij bol.com dat je master data management skills aan probleemoplossend vermogen koppelt!

Met meer dan 5,5 miljoen klanten – goed voor zo’n 15-20 miljoen pageviews per dag – is bol.com het schoolvoorbeeld van een big data omgeving. Die omgeving wordt ontwikkeld en geserviced door ruim 40 Scrum teams die organisatiebreed worden ingezet. Hoewel bol.com vaak kiest voor interne ontwikkeling – een must, want ons landschap is uniek – werken we ook met platformen van externe partners. Platformen die we vaak dan wel weer behoorlijk customizen. Een voorbeeld is productinformatiesysteem STEP; de betrouwbare bron van al onze productgegevens. Wil jij dat bedrijfskritische pakket managen, troubleshooten en optimaliseren? Bewijs bij bol.com dat je master data management skills aan probleemoplossend vermogen koppelt!

Als Applicatie Specialist Masterdata (STEP) ben je onderdeel van het ambitieuze Master Data Management team en eindverantwoordelijk voor de performance van het STEP platform. Een belangrijke rol, want STEP zorgt ervoor dat onze front-end systemen van eenduidige productinformatie worden voorzien. En met ruim 10 miljoen leverbare en een veelvoud aan niet leverbare artikelen, is dat een complex proces, zeker als je weet dat productinformatie door leveranciers en partners wordt aangeleverd. Jij monitort de werking van het STEP platform als een havik en komt bij bottlenecks meteen in actie. Denk aan corrupte productdata waardoor processen stokken of aan een performance dip waardoor nieuwe producten niet op de front-end omgevingen verschijnen. Jij benut jouw diepgaande SQL kennis om query’s uit te voeren, eventuele issues slagvaardig op te lossen en serieuze verbeterpunten naar de leverancier terug te koppelen. Je overlegt dus ook met onze Deense partner, waarbij je jouw inzichten vertaalt naar heldere en haalbare requirements. Jouw expertise komt ook uitstekend van pas bij het formuleren en finetunen van een future proof master data management strategie.

De functie

  • Monitoren performance van productinformatiesysteem STEP
  • Signaleren kansen en knelpunten, oplossen van eventuele issues
  • Escaleren van serieuze problemen, terugkoppelen naar leverancier
  • Ondersteunen van Scrum teamleden op projectbasis
  • Meedenken over een toekomstbestendige Master Data Strategie

Wie ben jij?

Je bent een breed onderlegde IT professional met een stevige visie op master data management en hands-on ervaring met het onderhouden van leveranciersrelaties. In eerdere rollen heb je jezelf op SQL gebied bewezen. Procesmatig inzicht is een must, want je moet de impact van changes kunnen beoordelen. Als je bovendien (basis)kennis van Java hebt, is dat mooi meegenomen. Middleware kennis en affiniteit met software development, liefst in een hoog volume omgeving is een pre. Je weet hoe je query’s uitvoert en kunt daar heldere conclusies aan verbinden. Probleemoplossend vermogen en communicatieve kwaliteiten (ook in het Engels!) zijn essentieel om deze rol in te kunnen vullen.

Must haves

  • Bachelor/Master achtergrond met een Informatica component
  • Kennis van Master Data Management principes
  • Evaring met het managen van een leveranciers applicatie
  • Analytisch en organisatorisch sterk, passie voor Scrum in een big data setting
Interesse?

In deze rol werk je in een dedicated Scrum team van engineers en testers die de master data management strategie van bol.com formuleren en implementeren. Kenmerken van het team zijn autonomie, snel schakelen, werken met nieuwe big data technologieën (denk aan Hadoop, Pig, Hive en MongoDB) en intensieve samenwerking met de business. In aanvulling op het ontwerpen, ontwikkelen en live zetten van de oplossingen, is ook de operationele verantwoordelijkheid voor het runnen van de applicaties binnen het team belegd. We build it, we run it, we love it! En dat laatste geldt ook voor 5,5 miljoen klanten in Nederland en België!