Overslaan en naar de inhoud gaan

Manager Shopper Marketing – Out-of-Home (Sport, Education en Events)

Geplaatst op: 31 mei 2015
Deadline: 26-06-2015 12:00:00

Omschrijving

Wil jij werken voor het grootste frisdrankmerk ter wereld en shoppers inspireren met Happiness?

Coca-Cola Enterprises - één van de grootste onafhankelijke Coca-Cola bottelaars - produceert, distribueert en verkoopt in Nederland het merk Coca-Cola en daarnaast nog een aantal andere grote frisdrankmerken als Fanta®, Sprite®, Chaudfontaine®, Monster® en Caprisun®.

 

Het is ons doel om “de beste drankenverkoper met de beste klantenservice te zijn”. Hieraan werken wij elke dag met veel passie. Wij zijn wereldwijd leider op het gebied van duurzaamheid en wij worden door onze klanten beoordeeld als de nummer 1 leverancier. 

 

Wil jij graag het verschil maken en anderen inspireren om samen succesvol te zijn? En wil jij in een hoog tempo meegroeien en je ambities realiseren? Dan is Coca-Cola Enterprises iets voor jou!

Manager Shopper Marketing – Out-of-Home (Sport, Education en Events)

Het doel van de functie van Manager Shopper Marketing is het ontwikkelen van shopper marketing plannen om de business te laten groeien. Je schrijft marketing programma’s om onze categorie visie in het Leisure kanaal en in de klantomgeving te realiseren. Hierbij ontwikkel je concepten (met name gericht op zichtbaarheid en activatie) om de Nederlandse markt te veroveren en die het verschil maken voor onze klanten. Dit doe je op basis van diepgaande kennis en inzicht van het shopper gedrag en probeert hierbij de shopper te transformeren naar een koper. Je werkt nauw samen met Sales, Insights, Catagory management, Digital en met de marketing afdelingen van de klant om zo klant-, shopper-, categorie- en merk plannen met elkaar te linken.

 

In deze functie van Manager Shopper Marketing ben je verantwoordelijk voor een aantal specifieke Out-of-Home kanalen (waaronder Sport, Education en Events), waarin ‘tieners’ de belangrijkste doelgroep is. In deze kanalen zijn het drijven van sales incidence en het bouwen van brandlove de belangrijkste doelstellingen. Hierbij werk je samen met en rapporteer je aan een Senior Manager Shopper Marketing, die eindverantwoordelijk is voor het volledige Leisure/Teens kanaal.

Belangrijkste verantwoordelijkheden

  • Begrijpen en kennen van de Out-of- Home markt, de shopper en de ontwikkelingen daarin.
  • Bijdragen, op basis van shoppergedrag en merkplannen, aan het ontwikkelen van de categorie visie voor het Out-of-Home kanaal en deze tailor made maken voor je belangrijkste klanten;
  • Ontwikkelen van relevante Shopper Marketing programma’s om shoppers te transformeren naar kopers;
  • Opbouwen van open relaties met de marketing afdelingen van onze klanten om zo de effectiviteit te verhogen en de samenwerking te versterken; 

Kwalificaties

Functie-eisen:
Je hebt een universitaire opleiding, bij voorkeur in Commerciële richting met marketing specialisatie. Je hebt relevante werkervaring en bent bewezen succesvol geweest in trade/channel/brandmarketing in de FMCG. Je hebt uitstekende analytische vaardigheden en kennis van het Out-of-Home kanaal. Je bent conceptueel, creatief, vernieuwend en sturend. Uitstekende communicatie- en presentatievaardigheden (Engels).

Kennis van en/of ervaring met de doelgroep tieners en/of de kanalen Sport, Education en Events is een pré. Je kunt goed omgaan met tijdsdruk en bent gewend om betrokken te zijn in verschillende projecten/taken die tegelijk lopen.

Je herkent je in de trefwoorden Pace, team driven, Impact en combineert strategisch denkvermogen met een hands-on instelling.