Overslaan en naar de inhoud gaan

Nestlé Nederland

900 werknemers

Key Account Manager Retail

Geplaatst op: 19 april 2016
Deadline: 02-06-2016 12:00:00
Niveau

Nestlé Nederland

Nestlé is ’s werelds grootste voedingsmiddelenconcern en bekend van merken als MAGGI, NESCAFÉ en KITKAT. Bij Nestlé streven we constant naar de beste kwaliteit en service. We dragen op een nuchtere manier zorg voor lekkere, goede en gezonde voeding, waarbij je ‘goed voelen’ centraal staat. Zo wil Nestlé meehelpen aan een leuk en goed leven, ofwel, Nestlé: Good Food, Good Life.
Binnen Nestlé Nederland heerst een open, informele en persoonlijke cultuur. Van elkaar leren staat centraal. Er is ruimte voor ondernemerschap en vrijheid van denken en handelen. Samenwerken is erg belangrijk. Nestlé medewerkers hebben een sterke werkethiek, loyaliteit en bedrijfstrots. Op het hoofdkantoor in Amstelveen werken 350 mensen.

Description

Op het hoofdkantoor van Nestlé Nederland in Amsterdam heerst een open, informele en persoonlijke cultuur. Er is ruimte voor ondernemerschap en vrijheid van denken en handelen. Samenwerken is erg bel

Nestlé Commerciële Divisie
De Commerciële Divisie van Nestlé Nederland is verantwoordelijk voor de klant- en verkoopontwikkelingen van vier categorieën, te weten:
  • Culinary (Maggi),
  • Drinks (Nescafé, Dolce Gusto),
  • Confectionery (o.a. Kitkat, Rolo)
  • Infant Nutrition (o.a. Pyjamapapje).
 
De divisie werkt in een matrix organisatie nauw samen met de vier Marketing & Categorieteams in het bepalen van de account strategieën en het succesvol uitvoeren van de plannen. Aan het hoofd van de divisie staat de Sales Director. Er wordt gewerkt in klantenteams die worden aangestuurd door een Customer Sales Lead.

angrijk en de medewerkers hebben een sterke werkethiek, loyaliteit en bedrijfstrots. Op het hoofdkantoor in Amsterdam krijg je 250 collega’s. Nestlé heeft een brede range fantastische merken waaronder KITKAT,NESCAFÉ, MAGGI, ROLO en SMARTIES.

De uitdaging…

Je bent in essentie verantwoordelijk voor het uitbreiden en versterken van de Nestlé producten in het retail kanaal. Je onderhoudt hiervoor contacten met het hoofdkantoor van een nederlandse retailer. Je inv

Ben jij een getalenteerde sales professional die analytisch sterk is, houdt van werken in een dynamische en ambitieuze werkomgeving en goed functioneert in teamverband? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Voor deze vacature zoeken wij iemand die echt het verschil kan maken door goede klantenrelaties op te bouwen, commerciële kansen te creëren, lef heeft om deze kansen te verzilveren, analytisch sterk onderbouwd is en accuraat kan werken.

entariseert waar in de markt behoefte is of waar deze uitgebreid kan worden en brengt dit in kaart. Je bedenkt en bepaalt eveneens hoe Nestlé met haar productassortiment actief op deze kansen in kan spelen. Met jouw planmatige aanpak en feilloze uitvoer ben je in staat het marktaandeel van Nestlé te laten groeien in het retail kanaal. Naast groei, heb je in deze functie ook tot doel de strategische positie in de gekozen kanalen te verbeteren. Buiten de account specifieke taken neem je vanzelfsprekend ook deel aan verschillende interne meetings en projecten. Je rapporteert aan de Customer Development Lead.

In deze rol ben je verantwoordelijk voor:

  • Het opstellen en uitvoeren van een commercieel jaarplan voor je klanten, in lijn met de doelstelling van de categorieën
  • Optimale distributie, zichtbaarheid en verkrijgbaarheid van het Nestlé portfolio bij je klanten, zowel in de winkels als online
  • Samen met klanten tot een goed (promotie-)plan en actie-fasering komen, op een manier die voor alle partijen bij draagt aan gezonde groei
  • Forecasting van de omzetontwikkeling bij je klanten, bijsturen waar nodig en reporting hierover binnen de Nestlé organisatie
  • Het beheren en bijsturen van het sales-budget voor jouw klant
  • Samenwerken met interne stakeholders (Marketing, Category Management, Trade Marketing, Finance, Field Sales) om samen te zorgen voor groei 

Wij zoeken iemand met de volgende eigenschappen…

    • HBO / WO opgeleid;
    • 2-3 jaar relevante werkervaring;
    • Ervaring binnen sales en FMCG is een pré;
    • Commercieel; ziet kansen en heeft het lef op hierop af te stappen
    • Ondernemend en initiatiefrijk
    • Analytisch sterk
    • Sociaal vaardig / communicatief; in staat goede klantrelaties te bouwen
    • Teamspeler

Wie bieden:

Een uitdagende functie binnen het Superunie salesteam. Je rapporteert aan de Customer Development Lead Superunie en maakt deel uit van een zeer gedreven, ambitieus en jong sales team. Nestlé kent een veelheid aan (inter-)nationale carrière mogelijkheden, professionele trainings- en ontwikkelingsprogramma’s. Het betreft een fulltime functie (39 uur per week) met uiteraard uitstekende marktconforme arbeidsvoorwaarden; auto en telefoon inbegrepen.