Nestlé Nederland
Nestlé Nederland
Description
Op het hoofdkantoor van Nestlé Nederland in Amsterdam heerst een open, informele en persoonlijke cultuur. Er is ruimte voor ondernemerschap en vrijheid van denken en handelen. Samenwerken is erg bel
- Culinary (Maggi),
- Drinks (Nescafé, Dolce Gusto),
- Confectionery (o.a. Kitkat, Rolo)
- Infant Nutrition (o.a. Pyjamapapje).
angrijk en de medewerkers hebben een sterke werkethiek, loyaliteit en bedrijfstrots. Op het hoofdkantoor in Amsterdam krijg je 250 collega’s. Nestlé heeft een brede range fantastische merken waaronder KITKAT,NESCAFÉ, MAGGI, ROLO en SMARTIES.
Je bent in essentie verantwoordelijk voor het uitbreiden en versterken van de Nestlé producten in het retail kanaal. Je onderhoudt hiervoor contacten met het hoofdkantoor van een nederlandse retailer. Je inv
entariseert waar in de markt behoefte is of waar deze uitgebreid kan worden en brengt dit in kaart. Je bedenkt en bepaalt eveneens hoe Nestlé met haar productassortiment actief op deze kansen in kan spelen. Met jouw planmatige aanpak en feilloze uitvoer ben je in staat het marktaandeel van Nestlé te laten groeien in het retail kanaal. Naast groei, heb je in deze functie ook tot doel de strategische positie in de gekozen kanalen te verbeteren. Buiten de account specifieke taken neem je vanzelfsprekend ook deel aan verschillende interne meetings en projecten. Je rapporteert aan de Customer Development Lead.
- Het opstellen en uitvoeren van een commercieel jaarplan voor je klanten, in lijn met de doelstelling van de categorieën
- Optimale distributie, zichtbaarheid en verkrijgbaarheid van het Nestlé portfolio bij je klanten, zowel in de winkels als online
- Samen met klanten tot een goed (promotie-)plan en actie-fasering komen, op een manier die voor alle partijen bij draagt aan gezonde groei
- Forecasting van de omzetontwikkeling bij je klanten, bijsturen waar nodig en reporting hierover binnen de Nestlé organisatie
- Het beheren en bijsturen van het sales-budget voor jouw klant
- Samenwerken met interne stakeholders (Marketing, Category Management, Trade Marketing, Finance, Field Sales) om samen te zorgen voor groei
- HBO / WO opgeleid;
- 2-3 jaar relevante werkervaring;
- Ervaring binnen sales en FMCG is een pré;
- Commercieel; ziet kansen en heeft het lef op hierop af te stappen
- Ondernemend en initiatiefrijk
- Analytisch sterk
- Sociaal vaardig / communicatief; in staat goede klantrelaties te bouwen
- Teamspeler
Een uitdagende functie binnen het Superunie salesteam. Je rapporteert aan de Customer Development Lead Superunie en maakt deel uit van een zeer gedreven, ambitieus en jong sales team. Nestlé kent een veelheid aan (inter-)nationale carrière mogelijkheden, professionele trainings- en ontwikkelingsprogramma’s. Het betreft een fulltime functie (39 uur per week) met uiteraard uitstekende marktconforme arbeidsvoorwaarden; auto en telefoon inbegrepen.