Overslaan en naar de inhoud gaan

KPN

10000 werknemers

Channel manager Online

Geplaatst op: 08 april 2014
Deadline: 17-05-2014 12:00:00

Over de functie:

Als Channel Manager Online ben je verantwoordelijk voor de commerciële aansturing van het online kanaal KPN.com. Van strategische plannen tot operationele executie. Je bekleedt een unieke en essentiële rol, waarin je de spil bent tussen Marketing, Product Management en het online kanaal en samen met een team van online specialisten verantwoordelijk bent voor de commerciële resultaten van KPN.com.

Jouw uitdagingen:

Jij bent vanuit de Zakelijke markt / Marketing & Sales verantwoordelijk voor het realiseren van de afzet targets van het kanaal KPN.com.
• Jij hebt inzicht in, en vertegenwoordigt de belangen van jouw kanaal binnen de Zakelijke Markt en bouwt aan een goede en duurzame relatie met jouw kanaal. Er wordt daarom een motiverende, constructieve en actiegerichte houding van je verwacht.
• Jij bent verantwoordelijk voor de doorvertaling van marketingcampagnes en de ondersteuning bij een aantal grote
productintroducties.
• Jij bent, in nauwe samenwerking met Marketing, verantwoordelijk voor het aanjagen van commerciële traffic naar KPN.com en zorgt voor optimale resultaten uit de online kanalen SEO/SEA, Display, Affliate en eDM.
• Jij bent, in nauwe samenwerking met Operations, verantwoordelijk voor de online order fulfilment processen achter KPN.com en zoekt continue naar verbeteringen.
• Jij initieert operationele acties die voor korte termijn verbeteringen van de online salesresultaten zorgen, maar initieert ook grote verbetertrajecten die tot structurele verbetering van het online kanaal leiden.
• Jij bent verantwoordelijk voor de focus, optimaal rendement en klanttevredenheid van jouw kanaal en doet dit in nauwe samenwerking met Product Management, Marketing, Service, KPN Contact en uiteraard je directe collega’s!

Jouw afdeling:

Je komt te werken binnen Channel Management, een hecht team van 10 collega’s waarbinnen samenwerking en plezier in je werk voorop staan! Channel Management is onderdeel van de Marketing afdeling binnen KPN Zakelijke Markt waarbinnen de verschillende verkoopkanalen worden aangestuurd; KPN.com, XL Winkels (retail), Contact Centers (intern & extern) en Persoonlijke Verkoop MKB (account management).

Jouw achtergrond:

Je hebt commerciële drive en passie voor verkoop. Je denkt en handelt vanuit de klant en vanuit mogelijkheden. Hierbij stel je duidelijke doelen, maakt hiervoor heldere plannen en realiseert die in nauwe samenwerking met de kanalen en aangrenzende vakgebieden. Dankzij jouw inzicht in de proces- en klantformule die ZM toepast kun je deze benutten voor succesvolle verbeteringen en innovaties. Daarnaast ben je een teamspeler, voer je de regie, ben je overtuigend en motiverend toon je ondernemerschap, kostenbewust en je weet snel en concreet resultaat te boeken.

• HBO/WO werk- en denkniveau.
• Minimaal 3 jaar relevante werkervaring op gebied van online/sales/marketing/B2B.
• E-commerce ervaring; weet hoe je een web shop runt, conversies optimaliseert en fulfilment processen inricht.
• Kennis van de telecommunicatiemarkt en het KPN Vaste en Mobiele Portfolio.
• Uitstekende sociale en communicatieve vaardigheden.
• Juiste mix van conceptueel denken en uitvoerende kracht.
• Sterk resultaatgericht
• Analytisch onderlegd met gevoel voor cijfers.

Ben jij de e-commerce manager die de salesresultaten van KPN.com naar een hoger niveau gaat tillen?