Overslaan en naar de inhoud gaan

Nestlé Nederland

900 werknemers

Senior Business Marketeer Nestlé Professional Beverages

Deadline: 04-10-2013 12:00:00

Interesse?

Klik dan op 'Lees Meer & Aanmelden'! 

Wij zoeken

Een resultaatgerichte en pro actieve Senior Business Marketeer die het een uitdaging vindt om écht te bouwen. Je haalt je drive uit het behalen en overtreffen van doelstellingen in een complexe en uitdagende omgeving en je bent in staat om je team mee te nemen in deze ambitie. Je kunt goed schakelen met alle niveaus in de interne en externe omgeving. Daarnaast beschik je over:
 
• een afgeronde universitaire opleiding, bij voorkeur richting Bedrijfskunde of Economie;
• minimaal vier jaar relevante marketing ervaring in een B2B omgeving en bij voorkeur minimaal 2 jaar ervaring in sales;
• ervaring in het ontwikkelen en onderhouden van een dealernetwerk in Out Of Home/ B2B omgeving is een pre;
• leidinggevende ervaring is een pre;
• sterk ontwikkelde communicatieve vaardigheden;
• een initiatiefrijke en proactieve persoonlijkheid.

Afdeling

Nestlé Professional is de out-of-home divisie van Nestlé. De Nederlandse organisatie in Amsterdam bestaat uit 60 medewerkers en wordt aangestuurd door de Country Business Manager Benelux. Nestlé Professional richt zich met een breed Food & Beverages assortiment op een diversiteit aan klanten. De sfeer is dynamisch, ongecompliceerd en doelgericht. Nestlé Professional Beverages richt zich met complete koffieconcepten voornamelijk op Horeca & Leisure, Zorginstellingen en Bedrijven.

Beschrijving
Als Senior Business Marketeer is het je kerntaak om uitdagende resultaten te behalen in nauwe samenwerking met onze koffiedealers en eigen salesforce. Je doet dit op basis van database management, waarbij je activiteiten gericht zijn op de diverse drinkmomenten en gemoedstoestanden van je eindgebruiker. De omgeving waarin je actief bent is zeer competitief en complex. In deze functie ben je lid van het Commercieel Team van Nestlé Professional Beverages en stuur je twee Product Managers aan. De functie bevindt zich als het ware op het snijvlak van Sales en Marketing. Tot jouw verantwoordelijkheden behoren onder andere:
 
• Het opstellen en uitvoeren van een Marketing plan in samenwerking met Sales;
• Het introduceren van innovatieve drankenconcepten welke ontwikkeld zijn door het global beverage center;
• Het ontwikkelen van impactvolle acties en campagnes ter ondersteuning van het dealer netwerk;
• Het mede opstellen van het 3 jarenplan beverages in samenwerking met de commercial manager;
• Het vergaren van customer- en consumer insights en het vertalen naar een visie op de markt;
• Het genereren van leads door middel van database marketing en andere activiteiten;
• Leiden, coachen en ontwikkelen van twee productmanagers.