Overslaan en naar de inhoud gaan

Trainer vraagbaak

Deadline: 21-09-2023 12:00:00
Niveau
HBO
Richting

De werkzaamheden van Rijkswaterstaat zijn omvangrijk en complex. Dat leidt tot vragen en meldingen van burgers bij de landelijke informatielijn. Geen dag is hetzelfde, mensen moeten snel geholpen worden en veiligheid staat voorop. Jij draagt hier aan bij door het geven van trainingen aan collega's binnen de front office, maar ook door het beantwoorden van lastige vragen. Door jouw snelle handelen kan de weginspecteur bijvoorbeeld zorgen voor veilige Rijkswegen en zo de doorstroom bevorderen. Spreekt dit jou aan? Lees dan snel verder!

Hoe jij bijdraagt in je rol
In deze functie ben jij de vraagbaak en trainer van jouw collega’s. Als trainer ontwikkel en verzorg je trainingen op alle aandachtsgebieden binnen de frontoffice voor nieuwe en huidige medewerkers. Je voert coachende taken en kwaliteitscontroles uit in samenwerking met kwaliteitsmanagement en je vertegenwoordigt het klantbelang. Je adviseert het management met betrekking tot operationele zaken zoals het verder professionaliseren van onze training. Daarnaast beantwoord je zelf vragen van burgers via telefoon of e-mail wanneer jij telefoon of e-mail dienst hebt.

Als vraagbaak heb je hierdoor een sleutelrol in het beantwoorden van klantvragen die via onze diverse kanalen binnenkomen. Voor de juiste beantwoording van de melding, raadpleeg je informatie- en kennisbronnen of schakel je met collega's vanuit heel Rijkswaterstaat. Je let erop dat werkzaamheden binnen de afdeling inhoudelijk juist en tijdig worden uitgevoerd. Je hebt hier een signalerende rol in. Met jouw bijdrage als klantadviseur bouw je voort op ons verleden en geef je antwoord op de vragen van morgen.

Dit is waar jij voldoening uit haalt
Jij haalt je energie uit het oplossen van vraagstukken en complexe meldingen waar je collega's van de frontoffice niet uitkomen of waar geen eenduidig antwoord voor handen is. Komen je collega’s er even niet uit? Dan help jij ze graag. Je wordt enthousiast van het geven van trainingen en denkt goed na over welke training welke collega verder kan helpen. Je werkt dan ook graag in een team en zorgt voor een goede samenwerking met je collega’s van de frontoffice en andere collega's van de afdeling. Daarnaast heb je een hart voor innovatie, je denkt mee over formats, procesverbeteringen en klantgerichtheid.

Wat wij aan jou waarderen
Jouw communicatieve vaardigheden komen bij Rijkswaterstaat als klantadviseur goed tot hun recht. Jij helpt collega’s het juiste antwoord op te zoeken of zet de vraag verder uit in de organisatie wanneer het antwoord niet in de kennisbank te vinden is. Je bewaakt de voortgang van de operationele werkzaamheden en het behalen van doelstellingen. Als trainer van onder andere nieuwe medewerkers ben je het visitekaartje van Rijkswaterstaat en onze afdeling. Daarnaast ben je niet bang om voor een groep te staan, met jouw trainingen weet jij het team te inspireren en te motiveren.

Verandering schrikt jou niet meteen af. Het team is op dit moment volop in beweging wat betekent dat bepaalde onderdelen van de functie verder uitgewerkt en misschien ook anders ingevuld worden.

Meer weten?
Enthousiast geworden? Solliciteer dan direct! Op deze pagina lees jij meer over het werken bij Rijkswaterstaat Over Rijkswaterstaat | Werken bij Rijkswaterstaat. Toch liever eerst inhoudelijk meer weten over de functie? Bel of app dan met Corina Tromp, operationeel manager, via 06-50166381. Zij gaat graag met jou in gesprek.

Functie-eisen

  • je houdt rekening met de behoeften en belangen van de klant;
  • je bewaakt de voortgang van de operationele werkzaamheden en het behalen van doelstellingen;
  • je weet je staande te houden in een dynamische omgeving;
  • je hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en in geschrift.
Arbeidsvoorwaarden
Salarisniveau Schaal 8
Salaris Min €2902 - Max €3896 bruto per maand. Het genoemde salaris is gebaseerd op een volledige werkweek.
Dienstverband Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
Minimaal aantal uur per week 32
Maximaal aantal uur per week 36

Rijkswaterstaat is een aantrekkelijke werkgever. Dit komt ook tot uiting in onze arbeidsvoorwaarden. Wat bieden wij jou?

  • een passend maandsalaris (fulltime is 36 uur per week);
  • diverse verlofregelingen en de mogelijkheid om meer of minder te werken;
  • hybride werken;
  • studiefaciliteiten en persoonlijke ontwikkeling.

Je kan je arbeidsvoorwaardenpakket gedeeltelijk zelf samenstellen door het Individuele Keuze Budget (IKB) Het IKB bestaat uit geld en uren. Je kan zelf kiezen wanneer je het geld uitbetaald wilt hebben. De IKB uren kan je opnemen, deels laten uitbetalen of opsparen voor later. Ook kan je het IKB inzetten voor fiscaal vriendelijke doelen.

Wij vinden het belangrijk dat je zowel op je werk als privé lekker in je vel zit. Bij ons kan je hybride werken als je functie dat toelaat. Je kan een thuisvergoeding ontvangen en er zijn voorzieningen voor het ergonomisch inrichten van je thuiswerkplek.

Bijzonderheden
  • je standplaats is Utrecht of Maastricht. Bij Rijkswaterstaat stimuleren we het hybride werken. Werk in overleg met je leidinggevende en collega’s vanuit huis of op locatie wanneer je functie dit toelaat;
  • de (online) selectiegesprekken vinden plaats op een nader te bepalen datum;
  • bij voldoende geschikte reacties kan de vacature eerder sluiten;
  • een (online) voorselectietest of een assessment kan onderdeel zijn van het sollicitatieproces. Het maken van een casus en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, kan eveneens deel uitmaken van het sollicitatieproces. Het inwinnen van referenties maakt deel uit van het sollicitatieproces.

Talent als basis, diversiteit als kracht
Rijkswaterstaat is een inclusieve organisatie. Een organisatie die ruimte biedt aan iedereen en die de kracht van de diversiteit van medewerkers gebruikt om samen betere resultaten te halen voor Nederland. Inclusief betekent dat iedereen zich betrokken en gewaardeerd voelt; niet ondanks, maar dankzij de verschillen. Daarom nodigen wij jou graag uit, als jij je herkent in deze vacature, om te solliciteren.

Solliciteren: eerst online, daarna op locatie
Heb je binnenkort je eerste kennismakings- of sollicitatiegesprek? Deze vindt bij voorkeur online plaats. Daarmee stimuleren wij ‘slim’ reizen. Zo dragen we bij aan minder druk op snelwegen en OV én minder CO2-uitstoot. Heb je toch liever een gesprek op een van onze kantoren? Laat het ons weten, dan kijken we natuurlijk wat mogelijk is.

Ben je toe aan het gesprek voor de 2e ronde of het arbeidsvoorwaardengesprek? Dan ontvangen wij je graag op locatie. Heb je dit gesprek liever online? De recruiter inventariseert wat jouw wensen zijn waarna een definitieve afspraak wordt gemaakt.

Vragen?
Heb je vragen over de sollicitatieprocedure? Neem dan contact op met onze recruiter of kijk op onze website voor meer informatie.

Acquisitie op onze vacatures wordt niet in behandeling genomen.

Jouw toekomstige afdeling

Wil jij werken bij Rijkswaterstaat binnen de Corporate Dienst (CD)? Dit organisatieonderdeel ondersteunt alle primaire werkprocessen van het Bestuur, de Bestuursstaf en de andere organisatieonderdelen van Rijkswaterstaat. Hierbij kan je denken aan bedrijfsvoeringsdiensten als HRM, communicatie, facilitaire en financiële dienstverlening, bestuurlijke juridische zaken en vastgoed . Buiten Rijkswaterstaat biedt de CD ook ondersteuning voor andere rijksoverheden en partijen, zoals gemeenten en waterschappen.

In totaal werken ongeveer 1.000 mensen binnen de CD, verspreid over de eenheid Klant & Services en de 4 directies Communicatie, Personeel & Recht, Facilitair & Financiën, Informatievoorziening, Informatiemanagement & Control en Bedrijfsvoering & Inkoop.