Medewerker klantcontact
Vragen over afval, asbest, bodem, milieuregels, water of de omgevingswet komen bij de frontoffice van Water, Verkeer en Leefomgeving terecht. Als medewerker klantcontact ben jij het eerste aanspreekpunt. Herken jij jezelf in de termen: proactief, klantgericht en snel schakelen? En vind jij het leuk om klanten telefonisch te woord te staan? Dan zijn wij zoek naar jou!
Hoe jij bijdraagt in jouw rol
Als medewerker klantcontact werk je voor twee informatiepunten, te weten: Informatiepunt Water, Verkeer en Leefomgeving en voor Informatiepunt Leefomgeving. De vragen, die zowel telefonisch als digitaal gesteld worden, registreer je in het vraagregistratiesysteem TOPdesk. Je beantwoordt deze vragen zelfstandig. Weet je het antwoord niet? Dan werk je nauw samen met diverse specialisten om tot een goede vraagafhandeling te komen. Daarnaast zorg je ervoor dat de processen verlopen volgens de gemaakte afspraken. Tijdens je werkzaamheden verlies je het belang van de klant niet uit het oog.
Dit is waar jij voldoening uit haalt
Naast het beantwoorden van inhoudelijke vragen, ondersteun je klanten bij het gebruik van een aantal landelijke systemen. Jij weet dan ook makkelijk je weg in deze systemen te vinden en een praktische vertaalslag te maken richting te klant. In sommige gevallen kijk je op afstand mee in deze systemen of denk je mee bij klantvragen. Wanneer klanten hiervoor meer advies of achtergrondinformatie nodig hebben, verwijs jij ze naar de gemeente of provincie. Om de vragen te beantwoorden, besteed je ook tijd aan het op peil houden van je kennis en volg je de ontwikkelingen binnen de verschillende dossiers. Je werkt mee aan en denkt na over het verbeteren van onze dienstverlening. Zo kunnen we onze klanten nog beter en sneller adviseren.
Wat wij aan jou waarderen
Klantvragen kunnen complex zijn, maar jij laat je niet snel uit het veld slaan. Jij bent klantgericht, communicatief sterk en weet de vraag achter de vraag te achterhalen. Je bent gericht op samenwerken, bent accuraat en kunt goed organiseren. In een omgeving waar veel van je gevraagd wordt, houd jij je hoofd koel en ben je stressbestendig. Daarnaast is elke klant en vraag anders. Je houdt ervan om nieuwe dingen te leren en het antwoord te achterhalen. Jouw dag is geslaagd als ook die laatste klant ophangt met een tevreden gevoel.
Jouw nieuwe collega, Felicia Roodbol medewerker klantcontact, over de functie:
'Ondanks het thuiswerken en de afstand die daarmee gepaard gaat, kwam ik in een warm team terecht, waarbij communicatie en verbinding centraal staat.'
Functie-eisen
- je hebt een hbo-diploma in een relevante richting;
- je hebt minimaal één jaar ervaring met eerstelijns klantcontact in een complexe omgeving;
- je beheerst de Nederlandse taal uitstekend, zowel in woord als in schrift.
Salarisniveau | Schaal 8 |
---|---|
Salaris | Min €2675 - Max €3617 bruto per maand. Het genoemde salaris is gebaseerd op een volledige werkweek. |
Dienstverband | Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd |
Minimaal aantal uur per week | 36 |
Maximaal aantal uur per week | 36 |
Volop doorgroei- en ontwikkelmogelijkheden
De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Denk aan het volgen van opleidingen en het behalen van certificeringen. Ook bieden we loopbaancoaching als je daar behoefte aan hebt.
Interessante extra’s
Naast het salaris ontvang je een individueel keuzebudget (IKB) bestaande uit vakantiegeld van 8% en een jaarlijkse eindejaarsuitkering. Dit IKB bestaat uit geld (16,37% van je brutojaarsalaris) en/of tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt bijvoorbeeld een deel van je maandinkomen laten uitbetalen wanneer jij dat wenst, het IKB omzetten in verlof of het besteden aan fiscaalvriendelijke doelen. Tot onze andere secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer bedrijfsfitness en volledige vergoeding van je ov-reiskosten woon-werkverkeer.
- je standplaats is Rijswijk. Bij Rijkswaterstaat werken we volgens de richtlijnen van de overheid. Dit betekent dat we zoveel mogelijk thuis werken en maximaal de helft van de tijd op een Rijkswaterstaat kantoor of locatie als dit meerwaarde voor jou heeft;
- voor deze functie zijn wij op zoek naar twee kandidaten (voor 24 en 36 uur)
- een (online) voorselectietest of een assessment kan onderdeel zijn van het sollicitatieproces. Het maken van een casus en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, kan eveneens deel uitmaken van het sollicitatieproces. Het inwinnen van referenties maakt deel uit van het sollicitatieproces.
Talent als basis, diversiteit als kracht
Rijkswaterstaat is een inclusieve organisatie. Een organisatie die ruimte biedt aan iedereen en die de kracht van de diversiteit van medewerkers gebruikt om samen betere resultaten te halen voor Nederland.
Inclusief betekent dat iedereen zich betrokken en gewaardeerd voelt; niet ondanks, maar dankzij de verschillen. Daarom nodigen wij jou graag uit, als jij je herkent in deze vacature, om te solliciteren.
Hybride solliciteren
Dit houdt in dat alle eerste kennismakings- en/of selectiegesprekken online plaatsvinden via Microsoft Teams. Het vervolg- en/of arbeidsvoorwaardengesprek wordt daarna zoveel mogelijk op locatie gedaan. Heb je dit liever online? De adviseur Werving en Selectie neemt contact met je op en inventariseert jouw wensen hierin. Meer informatie kun je terug vinden via de pagina Solliciteren.
Acquisitie op onze vacatures wordt niet in behandeling genomen.
Water, Verkeer en Leefomgeving (WVL) is een van de zeven landelijke organisatieonderdelen van Rijkswaterstaat. Wij zijn binnen de organisatie leidend in het denken over, en voorbereiden op, de grote transitievraagstukken, zoals klimaatadaptatie en circulariteit. Wij voorzien uitdagingen, kansen en mogelijkheden voor een toekomstbestendig Nederland. Dat doen we door de kennis die nodig is om een antwoord op deze vragen te geven, te (laten) ontwikkelen, beheren en te delen.
Dit doen we natuurlijk niet alleen. Wij werken daarin nauw samen met kennisinstituten, decentrale overheden en marktpartijen uit binnen- en buitenland. Vaak gaat het om schaarse, heel specifieke, kennis. Zo werken we bijvoorbeeld aan duurzame en slimme mobiliteit, een aanpak voor zwerfafval en plastic rondom en in onze wegen en wateren, en innovaties als een circulair viaduct. Ook onderhouden we dijken langs Rijkswaterstaat en keringen, en onderzoeken we hoe we in tijden van droogte water beter vast kunnen houden. WVL monitort en analyseert verkeersongevallen en onderzoekt hoe de wegen nog veiliger kunnen maken. Daarbij houden we rekening met de mensen, dieren en natuur in de omgeving.
In totaal werken er ruim 900 mensen binnen WVL, verspreid over vier directies: Bedrijfsvoering, Inkoop en Prestatiemanagement, Bereikbaarheid en Netwerkkwaliteit en Veiligheid en Water en Leefomgeving. We delen onze ervaringen en inzichten, om anderen te voorzien in hun kennisbehoefte van vandaag en morgen. Zo werken we met elkaar aan het Nederland van morgen.
Kaders en Loket
De afdeling Kaders en Loket is ondergebracht bij de directie Bereikbaarheid en Netwerkkwaliteit. De afdeling Kaders en Loket kent twee teams. Het kaderteam ontwikkelt, implementeert en beheert het kaderproces voor heel Rijkswaterstaat. Het loketteam bemenst de frontoffice van het Informatiepunt WVL en het Informatiepunt Leefomgeving.