Alliander
In deze functie ben jij een belangrijke schakel tussen de verschillende bedrijfsonderdelen van Alliander en de afdeling inkoop. Door de diverse verander- en verbetertrajecten en -projecten die je uitvoert, zorg jij ervoor dat onze collega’s hun werk zo optimaal mogelijk kunnen uitvoeren. Je kunt dan ook een directe positieve bijdrage leveren in de energietransitie!
Jij maakt het net beter als Junior Projectmanager Inkoop
Als Junior Projectmanager werk je aan verbetertrajecten en verbeterprojecten, voer je deze uit en implementeer je de verandering in de organisatie. De projecten komen voort uit een behoefte van het MT en staan op de roadmap van Inkoop. Als junior projectmanager werk je op tactisch niveau. Je krijgt je de kans om samen te werken met andere projectmanagers, binnen meerdere focusgebieden kennis en ervaring op te doen én daarbinnen (zelfstandig) projecten uit te voeren.
Door je stakeholders te identificeren en mobiliseren, sessies te faciliteren en PMO werkzaamheden uit te voeren draag je zorg voor draagvlak en juiste mindset bij collega’s binnen en buiten inkoop. Je motiveert en verzorgt de implementatie van de verandering in de organisatie.
Als junior projectmanager Inkoop maak je deel uit van het Center of Excellence Inkoop. In dit team zitten meerdere projectmanagers met diverse focusgebieden, een procesmanager, data analisten en gebruiker ondersteuners. Met elkaar werken we aan de verwezenlijking van het doel World Class Procurement voor Alliander!
Wat zijn dan die focusgebieden van de projectmanagers? Dit zijn bijvoorbeeld Contractmanagement, Veiligheid, Learning & Development, Risk & Compliance en meer.
Zo werk jij aan de energie van vandaag en morgen:
- Je onderzoekt en kanaliseert de verbeterinitiatieven binnen Inkoop
- Je draagt bij aan projecten en verzorgt de operationele implementatie
- Je vertaalt wensen naar oplossingen die passen binnen het vastgestelde beleid
- Je coördineert, voert uit en/of geeft sturing aan een projectteam en zorgt voor draagvlak binnen het team, de afdeling en de relevante stakeholders.
- Met jouw continue drive om te verbeteren en innoveren enthousiasmeer je collega’s om hetzelfde te willen en doen
Wij zijn Alliander, een groep waarin verschillende bedrijven actief zijn waaronder Liander, Qirion en Kenter. Voor miljoenen Nederlanders ontwikkelen én beheren we het energienet. Dat is hard werken, zeker nu de energietransitie in volle gang is. We zijn dan ook blij dat we kunnen rekenen op de kennis en kunde van onze 7.000 vakmensen. Met elkaar bedenken en realiseren we technisch slimme oplossingen die het energienet klaarmaken voor de toekomst.
Wij geloven in een inclusieve en diverse organisatie waarin iedereen vanuit zijn eigen kracht en talent een kans krijgt. Dus wat je verhaal ook is, je bent van harte welkom.
Binnen deze functie versterk jij het team Center of Excellence binnen de inkoopafdeling. De afdeling inkoop speelt een belangrijke, centrale rol in het laten slagen van de organisatiedoelstellingen. Ze snapt de behoefte van de business, kent de markt en werkt vanuit een commerciële gedachte. Inkoop is op jaarbasis verantwoordelijk voor € 2.0mld en telt ca. 70 professionals.
Je bent gedreven, doortastend en ambitieus. Daarnaast ben je succesvol in het bouwen en onderhouden van contact met stakeholders en weet je op een prettige manier de verbeterprojecten intern te “verkopen” en te prioriteren. Daarnaast is vooral jouw inzet om continue te willen innoveren en verbeteren belangrijk in de uitdagingen die de komende tijd op Alliander af komen.
Ook ben je de persoon met;
- Aantoonbaar academisch werk- en denkniveau, ten minste een relevante afgeronde hbo opleiding;
- Ervaring met inkoop en aanbesteden is een pré
- Minimaal 3 jaar relevante werkervaring, bijvoorbeeld op gebied van consultancy, projectmanagement of procesimplementatie.
- Je het oog voor de binnen én buitenwereld. Je brengt kennis van de markt naar Alliander en terug.
- Je bent breed geïnteresseerd en hebt een drive te willen leren
- Je bent een do-er, pakt op, hebt executiekracht, zet door én vraagt hulp als het nodig is.
Daarvoor krijg jij op basis van een 38-urige werkweek:
- een salaris van € 3.999,- tot circa € 5.500,- bruto per maand (schaal 9).
- op basis van een fulltime werkweek een Individueel Keuze Budget (IKB) van 18% van je bruto jaarsalaris, dit is inclusief ADV. Werk je niet fulltime, dan heb je geen recht op ADV en krijg jij 12,8%. Jij bepaalt of je die voor onder andere opleidingen, extra vrije dagen of extra salaris gebruikt.
- een eindejaarsuitkering in december van 5,94% van de uitbetaalde maandsalarissen in het huidige kalenderjaar.
- een pensioenopbouw bij ABP, speciaal voor de overheid en het onderwijs. Wij dragen 70% bij aan jouw pensioenpremie.
- een NS Business Card, een kilometervergoeding of een mobiliteitsbudget.
Het betreft een functie van 32-40 uur per week. De standplaats is ons hoofdkantoor in Arnhem (Bellevue), maar we werken hybride.
Natuurlijk hebben we nog veel meer! Lees meer over al jouw arbeidsvoorwaarden.
Samen maken we het net beter. Voor iedereen, met iedereen. En daar hoor jij bij! Solliciteer op deze vacature voor 15 maart. Binnen 5 werkdagen krijg je een reactie van ons.