Overslaan en naar de inhoud gaan

Nestlé Nederland

900 werknemers

Content Specialist

Geplaatst op: 08 maart 2017
Deadline: 03-08-2017 12:00:00

De uitdaging

Heb jij een goede neus voor nieuws en passie voor schrijven? In deze afwisselende parttime functie ga je op zoek naar, en vertel je de waardevolle, nieuwswaardige verhalen binnen Nestlé. Wil jij ons helpen mensen in Nederland ons bedrijf, onze merken, en onze mensen beter te leren kennen? Dan ben jij degene die wij zoeken voor ons team!

Wat doe je?

 

  • Storyminer: je gaat actief op zoek naar waardevolle, nieuwswaardige onderwerpen, feiten en verhalen in onze organisatie en je zoekt deze onderwerpen tot op de bodem uit.
  • Storyteller: je komt met frisse ideeën en verrassende invalshoeken in het bedenken en vertellen van pakkende verhalen.
  • Storywriter: je schrijft zelf persberichten. Hierbij controleer je de inhoud en zorg je voor een solide onderbouwing met feiten, bronnen en/of onderzoeken. Je verrijkt de persberichten met bv. quotes, beeld- en/of videomateriaal. Je vertaalt ook Engelstalige persberichten vanuit ons hoofdkantoor.
  • Copywriter/Editor: je schrijft geregeld teksten voor onze website, nieuwsbrieven, social media, FAQ’s, etc. Daarnaast herschrijf je ook bestaande teksten om spelling, grammatica en stijl te verbeteren 

 

Wij zoeken

 

  • Je hebt aantoonbare ervaring als journalist, copywriter, storyteller, scriptschrijver, content specialist of (nieuws/web/blad)redacteur. Jouw talent is het maken van verhalen die het waard zijn te lezen.
  • Je ademt liefde voor taal en schrijven: jouw vlotte pen schrijft kwalitatief sterke teksten. Je gebruikt begrijpelijke taal, een helder opgebouwde structuur en bent thuis in verschillende taalniveaus en tekststijlen.
  • Je beheerst de Nederlandse én Engelse taal tot in de spreekwoordelijke puntjes.
  • Je hebt een mateloze nieuwsgierigheid, energie en creativiteit.
  • Je bent kritisch op eigen werk, werkt gestructureerd en houdt van aanpakken.
  • Je hebt een HBO+ opleidingsachtergrond; bij voorkeur Journalistiek, Media, Informatie & Communicatie, of Communicatie.
  • Ervaring met digital en/of ervaring in het schrijven van zoekmachine-geoptimaliseerde (SEO) teksten zijn een pré.

 

Wij bieden

Een parttime functie (24-32 uur) in het Nestlé Corporate Communications team, zodat je daarnaast die bestseller kunt schrijven. Of je passie verdeelt tussen je werk en je gezin. Je bedenkt en schrijft persberichten voor meerdere productcategorieën (zoals koffie, chocolade, culinair en diervoeding) daarbij heb je veelvuldig contact met collega’s zowel in Nederland als op ons hoofdkantoor in Zwitserland. Je rapporteert aan de Corporate Communications Manager en maakt deel uit van een enthousiast team. Nestlé kent een veelheid aan (inter)nationale carrièremogelijkheden, professionele trainings- en ontwikkelingsprogramma’s.