Overslaan en naar de inhoud gaan

Management Traineeship Business & Tech (NL)

Richting(en): Management |
Niveau: HBO & WO
Locatie: Schiphol
Startdatum: 01 maart 2024
Vooraanmelden
Vooraanmelden
Vooraanmelden

In het kort

Is technologie jouw passie? Wil jij ontdekken hoe je dit inzet binnen een dynamisch en internationaal bedrijf? Wil je bijdragen aan de ambitie van KLM om de koploper te blijven in innovatie en duurzaamheid in de luchtvaartsector?
Dan is het Business & Tech Management Traineeship bij KLM op jouw lijf geschreven. Verwacht een onvergetelijke ervaring binnen de IT-divisie van Air France-KLM, bijvoorbeeld als eindverantwoordelijke voor een team specialisten, projectleider/projectleidster van een groot digital transformatie programma of als verantwoordelijke voor het in kaart brengen van de carbon footprint van IT!

De wereld waarin we werken is uitdagend door de snelheid van technologische ontwikkelingen. Air France-KLM streeft ernaar om dé digitale vernieuwer binnen de luchtvaart te blijven en biedt veel ruimte aan opkomend talent, zodat ook jij hier deel van kunt uitmaken. Wij geven je gegarandeerd een vliegende start in het ontwikkelen van je leiderschap kwaliteiten. Ben jij een toekomstig leider/leidster die de digitale transformatie van Air France-KLM vorm gaat geven?

Wat ga je doen?

Gedurende de twee jaar tijd voer je vier verschillende opdrachten uit, waarbij je veel verantwoordelijkheid krijgt. Je doet uitgebreide ervaring op in het leidinggeven van verschillende teams en het toepassen van de technologie. Inclusief, het uitvoeren van een Tech-inhoudelijke opdracht.  Je richt je op de nieuwste technologieën om de bedrijfsvoering te ondersteunen en onze dienstverlening continue te verbeteren. Naast de opdrachten bieden we je iedere vrijdag een uitdagend opleidingsprogramma, zodat je maximaal kunt groeien.

Welke opdrachten kun je verwachten als Business & Tech managementtrainee? Hier zijn enkele voorbeelden van wat je kunt tegenkomen bij Air France-KLM:


Product Manager van een Agile team bij Cargo
Als productmanager ben je verantwoordelijk voor het team dat bij Cargo nieuwe functionaliteiten ontwikkelt. Dit, om beter samen te werken met hun klanten (forwarders) bij de verkoop van Cargo-producten. Het team werkt volgens het wendbare principe en bestaat uit zowel Franse als Nederlandse medewerkers van IT en de Cargo-business. Naast het opzetten van het team, ben je ook verantwoordelijk voor het realiseren van het eerste haalbare product (MVP). In deze opdracht word je uitgedaagd op zowel je sociale vaardigheden als je technische inzicht.

Leidinggeven aan een combined (AF-KL) team
Je bent verantwoordelijk om samen met je medewerkers in Amsterdam, Valbonne, Toulouse en Parijs IT producten te leveren aan medewerkers of het bedrijf van Air France en KLM. Denk hierbij aan het AF-KL Collaboration team dat verantwoordelijk is voor het leveren van Office 365 oplossingen zoals Microsoft Teams en Office. Ook, nieuwe initiatieven zoals Power Platform, een reeks tools voor snelle en eenvoudige apps ontwikkeling. In deze rol leer je hoe je efficiënt IT-producten afstemt bij zowel KLM als Air France, en hoe je teams op verschillende locaties leidinggeeft met alle bijbehorende culturele aspecten.

Het managen van de transitie van Air France-KLM naar de cloud
Deze tijd vraagt om een snellere time-to-market en de flexibiliteit om beter te reageren op de behoefte van onze passagiers. Om dit te bereiken, nemen we afscheid van ons fysieke datacenter en migreren we onze applicaties naar de Cloud. Dit brengt aanzienlijke veranderingen met zich mee in onze manier van werken (DevOps), evenals investeringen in de kennis en opleiding van onze collega’s. Aan jou de taak om dit proces in goede banen te leiden voor je team, of als onderdeel van het transformatieprogramma.

Het toepassen van Artificial Intelligence
Data is het nieuwe AI en speelt een groeiende rol bij het nemen van betere beslissingen. Je wordt uitgedaagd om te onderzoeken welke nieuwe AI-tools we kunnen inzetten om onze dienstregeling verder te optimaliseren. Hierbij maak je gebruik van databronnen voor zowel binnen als buiten Air France-KLM.

Andere opdrachten kunnen ook zijn:

  • Als product eigenaar een nieuw team opzetten dat API’s gaat ontwikkelen;
  • Doorontwikkeling van onze succesvolle Social Media HUB;
  • Zorgen dat de uitrol van onze zelfcheck-in-apparatuur bij de kiosken op Schiphol goed verloopt;​
  • In de lead zijn om een private omgeving van ChatGPT te implementeren binnen Air France-KLM;
  • Ontwikkelen van een goede aansluiting van Air France-KLM met de Skyteam-partners op het gebied van check-in functionaliteit;
  • Helpen bij de verdere uitwerking van het technology hoofdstuk in de KLM-strategie.

Jouw profiel

Om de komende eeuwen luchtvaartgeschiedenis te kunnen blijven schrijven, zijn wij opzoek naar een inspirerend en veerkrachtig talent. Personen die een omgeving van innovatie en samenwerking zich goed kunnen ontwikkelen. Verbindend leiderschap begint bij zelfinzicht: je hebt een goed begrip van wie je bent als persoon en als leider. Een open, nieuwsgierige houding die gebaseerd is op leergierigheid zowel over jezelf als over anderen is hierbij essentieel. Wil je jezelf ontwikkelen tot de nieuwe data en technologie leider/leidster van morgen?

Verder beschik je over:

  • Een (bijna) afgeronde HBO of WO studie in (Technische) Bedrijfskunde, Informatiekunde, Informatica of een andere STEM-studie (Science, Technology, Engineering, Mathematics) of aantoonbare affiniteit met IT;
  • Sterke communicatieve vaardigheden in het Engels;
  • Een passie voor technologie.

Daarnaast hechten we waarde aan:

  • Het vermogen om vraagstukken vanuit verschillende perspectieven te benaderen;
  • De flexibiliteit om goed samen te werken met diverse culturen;
  • Innovatief denken en handelen;
  • Proactief omarming van verandering;
  • Een leergierige instelling.

Wat bieden wij?

Het Business & Tech Management Traineeship bied je een brede kijk op IT binnen een uitdagende sector. Door de combinatie van transformatie en operationele werkzaamheden ben je bij KLM verzekerd van boeien werk; de luchtvaartsector is voortdurend in beweging. Dit vormt de ideale contect voor een steile groei in je ontwikkeling!

Daarnaast bieden we:

  • Een vast startsalaris van € 3.542,39 bruto per maand, een dertiende maand en 8% vakantietoeslag;
  • Een persoonlijk duurzame inzetbaarheid budget;
  • 30 vakantiedagen per jaar;
  • Aantrekkelijke korting op vliegtickets (IPB);
  • Een uitstekende pensioenregeling;
  • Vergoeding van reiskosten en gratis gebruik van het busnetwerk op Schiphol;
  • Een netwerkvereniging speciaal voor alle young professionals: Young KLM. 

 

Een mens werkt om te leven en niet andersom. Wij verwachten van onze managementtrainees dat ze gedreven, gemotiveerd en flexibel zijn, maar we hechten ook een gezonde balans tussen werk en privé.

De functie is fulltime (40 uur per week). Je werkplek kan variëren afhankelijk van je opdracht, van hybride werken tot op ons hoofdkantoor in Amstelveen, een van onze locaties rondom Schiphol, of zelfs in Frankrijk!

Ready for your next destination?

Je kunt solliciteren tot en met 5 november 2023.

Dit kan je verwachten van de sollicitatieprocedure: 
Voor de management traineeship selecteren wij niet op basis van het CV. Dit doen wij om een onbevooroordeelde selectie te stimuleren.

Tijdens het selectiegesprek hebben de gesprekspartners alleen inzicht in jouw testresultaten en de antwoorden die je hebt gegeven in je motivatievragen. Vul deze vragen dus zorgvuldig in.

  • ​Webinar: Informatieve Webinar (facultatief) op 5 oktober (NL) en 3 november (EN).
  • Ronde 1: Selectie op basis van killer questions. 
  • Ronde 2: Online assessments (capaciteitentest en persoonlijkheidstest) vanaf 7 november met als uiterlijke deadline 12 november.
    Note: Solliciteer je voor meerdere Traineeships binnen de KLM, dan krijg je maar 1 maal de kans om de testen te maken.
  • Ronde 3: Selectiegesprekken op basis van motivatie, persoonlijkheidstest uitslagen, ervaring en competenties.  20(EN)/21/22/23 november (fysiek).
    Note: Je krijgt van ons een uitnodiging voor één van deze dagen. Houd hier rekening mee en zet deze dagen in je agenda.
  • Ronde 4: Offline assessmentdagen op 29, 30 november & 1 december (EN) (fysiek).
    Note: Je krijgt van ons een uitnodiging voor één van deze dagen. Houd hier rekening mee en zet deze dagen in je agenda.

Startdatum van het Business & Tech Management Traineeship: 1 maart 2024

In onze diverse KLM-organisatie werken we aan het creëren en behouden van een inclusieve sfeer waarin je jezelf kunt zijn, ongeacht uiterlijk, wat er in je paspoort staat, hoe je je identificeert, wat je religieuze overtuigingen zijn of wie je omarmt als je thuiskomt. Kortom: het gaat er niet om wie je bent, maar hoe je bent. Dit betekent ook dat we alle sollicitanten gelijk behandelen, zonder discriminatie.

Als je een sollicitant bent met een handicap of een speciale behoefte die aanpassing vereist, moedigen wij, AIRFRANCE-KLM of KLM je aan om ons hierover te informeren, zodat wij de nodige maatregelen kunnen treffen om ervoor te zorgen dat u volledig kunt deelnemen aan de sollicitatieprocedure.

Vooraanmelden

Other possibilities

werken-bij-KLM Royal Dutch Airlines
Aanmelden tot en met

Management Traineeship Engineering & Maintenance

Management

KLM Royal Dutch Airlines - Schiphol

Word jij een van de toekomstige business leaders in de meest dynamische technische omgeving van Nederland? KLM Engineering & Maintenance (E&M) en Air France Industries behoren samen tot de wereldwijde top in de wereld van vliegtuig(component)onderhoud en -reparatie. Onze klanten komen uit alle hoeken van de wereld: van Australië tot Zuid-Amerika, van het Verre Oosten tot Nederland.

Benieuwd hoe er zo snel mogelijk de motor van een Boeing 787 wordt verwisseld of met jouw team drone- inspecties combineert met machine learning? Solliciteer dan nu voor het KLM Management Traineeship Engineering & Maintenance.

Management Traineeship Engineering & Maintenance
werken-bij-KLM Royal Dutch Airlines
Aanmelden tot en met

Operations Duty Manager (Transavia)

Management

KLM Royal Dutch Airlines - Schiphol

Type vacature: Regulier
Functieniveau: [[mfield3]]
Plaats: Schiphol Oost
Uren per week: 40
Opleidingsniveau: HBO Master; HBO Bachelor
Solliciteer t/m: 31-12-9999

 

In het kort

Als Operations Duty Manager ben je een kei in het regisseren van het dagelijkse vluchtprogramma van Transavia (onze dienstregeling), van 48 uur tot en met de dag van uitvoering. Je zorgt daarbij voor een veilige & efficiënte inzet van alle productiemiddelen tegen minimale kosten, rekening houdend met onze passagiers tevredenheid.

Wat ga je doen?

Als Operations Duty Manager ben je werkzaam op het Operations Control Center (OCC) op Schiphol-Oost. Het betreft een fulltime functie in wisseldiensten. Het OCC is het 24/7 regiecentrum van Transavia. Zij draagt zorg voor het optimaal aansturen van de operationele processen die het mogelijk maken om onze vluchten tijdig en veilig uit te voeren.

Binnen het OCC team werken in totaal 8 collega Duty Managers. Zij worden ondersteund door de Ground Service Controllers die de grondprocessen aansturen, de Operations Controllers die de vliegplannen voorbereiden en de slots bewaken en de Crew Controllers die de bezetting van de cockpit- en cabinecrew bewaken en bijstellen.

 

Er is verder intensieve samenwerking met interne afdelingen, maar ook met externe partijen zoals KLM en luchthavens.

Onlangs is bekend geworden dat we onze vloot de komende jaren gaan vervangen met twee nieuwe typen vliegtuigen, namelijk de Airbus A320neo en Airbus A321neo. Dit zijn vliegtuigen waarmee we aanzienlijke winst boeken in de vermindering van CO2 uitstoot en geluidsproductie. De komende jaren vervangen we onze gehele vloot en dit betekent een spannende en mooie uitdaging voor alle onderdelen van ons bedrijf en zeker ook voor het Operations Control Centre! In een uitdagende periode is het belangrijk om vooruit te blijven kijken én aan onze toekomst te werken. Voor jou een unieke kans dus om hier je bijdrage aan te leveren en een waardevolle ervaring op te doen.

 

Concreter?

  • Je geeft tijdens je dienst functioneel leiding aan een team Operations Controllers, Ground Services Controllers en Crew Controllers en je bent hiërarchisch leidinggevende van een aantal Operations Controllers;
  • Je werkt nauw samen met de planningsafdeling, SRO (Schedule & Resource Optimizing), Maintenance Control, de Head Of Duty (HOD) en niet te vergeten crew. Teamwork is erg belangrijk!
  • Je geeft, samen met je team, leiding aan het minimaliseren van de impact van complexe operationele verstoringen en uitdagingen. Dit kunnen zowel onvoorziene als voorziene verstoringen zijn in het geplande vluchtprogramma vanaf 48 uur tot en met de dag van uitvoering;
  • Je neemt besluiten! En in je besluitvorming weeg je continue diverse belangen af, die soms tegengesteld kunnen zijn. Voorbeelden zijn het klantbelang, de belangen van onze crew, commerciële belangen en onderhouds-technische en operationele belangen. De besluiten die je neemt zijn altijd met inachtneming van de vliegveiligheid, techniek, wet- en regelgeving en Transavia (kwaliteits)normen.;
  • Op het OCC is de voertaal Engels en communiceren we onderling in het Nederlands. Het is van belang dat je beide uitstekend beheerst in zowel woord als geschrift;
  • Je draagt zorg voor werkoverleg en werkbesprekingen op de afdeling;
  • Je optimaliseert de inzet van de Transavia resources crew en vloot. Bij grote verstoringen en wanneer noodzakelijk huur je capaciteit in (stoelen of hele vliegtuigen) bij derden en stelt restcapaciteit beschikbaar aan andere maatschappijen;
  • Daarnaast stem je met de Crew Controllers de mogelijkheden af m.b.t. het uitstellen van non-commerciële crewactiviteiten in verband met operationele/commerciële belangen, of vervroeg je, dan wel vertraag je in overleg met de Maintenance Controller onderhoudsactiviteiten in relatie tot de operationele en commerciële belangen;
  • Tevens zet je je actief in voor verdere ontwikkeling van de afdeling middels het vervullen van één van de neventaken (zoals bijvoorbeeld interne of externe betrekkingen, training, roosters of procedures).

 

Waar land je?

Je zal werkzaam zijn binnen het domein Passenger & Operations Control. Binnen dit domein zijn we gezamenlijk verantwoordelijk voor het uitvoeren van het vastgestelde vluchtschema en alle bijbehorende resources. Mochten er onverhoopt verstoringen zijn, dan optimaliseren we continu het schema, waarbij we deze besluiten integraal zo goed mogelijk afwegen. Uiteraard worden de passagiers goed geïnformeerd bij verstoringen van hun reis en doen wij er alles aan om een goede klantbeleving te realiseren voor onze passagiers.

 

Als Operations Duty Manager rapporteer je hiërarchisch aan de Domein Lead Passenger & Operations Control.

Jouw profiel

Voor deze vacature van Operations Duty Manager heb je veel in huis, want:

  • Je beschikt over hbo+ werk- en denkniveau en beschikt bij voorkeur over een vliegtechnische opleidingsachtergrond;
  • Je hebt expliciete ervaring in de luchtvaart en bent bekend met een luchtvaartoperatie in het bijzonder;
  • Je beheerst vloeiend de Nederlandse én Engelse taal in woord en geschrift;
  • Je hebt leidinggevende ervaring en kan leidinggeven bij (en van) complexe operationele verstoringen en uitdagingen;
  • Je bent ‘wendbaar’, ofwel veranderingsbereid. Dit hebben we nodig om steeds beter te worden in wat we doen en mee te bewegen met de continue veranderende wereld om ons heen;
  • Je hebt kennis van operationele processen, werkervaring binnen een 'regiecenter', bij voorkeur als duty manager (of vergelijkbaar);
  • Je bent een teamplayer, communicatief vaardig, besluitvaardig, proactief, analytisch en planmatig;
  • Je kunt op verschillende niveaus en met verschillende disciplines communiceren en je bent organisatorisch onderlegd, kan snel problemen analyseren en beschikt over overtuigingskracht.
  • Je bent in staat om onder tijdsdruk te presteren en je bent stressbestendig;
  • Je draagt graag bij aan verandering: je ziet waar de strategische prioriteiten liggen en wat er nodig is om het OCC team in beweging te houden.


Ben jij die bevlogen, vriendelijke en daadkrachtige luchtvaart enthousiast, dan zijn wij op zoek naar jou!

Competencies

  • Een bruto maandsalaris tussen € 3432,- en € 5692,-;
  • Wisseldienst toeslag van ongeveer € 750,-;
  • Een eindejaarsuitkering;
  • Veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling;
  • Vriendelijke & bevlogen collega’s;
  • Persoonlijk budget voor jouw duurzame inzetbaarheid en vitaliteit;
  • Wij werken hard maar er wordt ook hard gelachen;
  • Last but not least: ben je reislustig? Dan is onze IPB-regeling (tegen mooie tarieven vliegen indien plaats beschikbaar) zeker de moeite waard!


Over Transavia

Ons motto is: "We make low cost feel good". We zetten daarbij graag een stap extra voor onze passagiers en voor elkaar. De sfeer in de organisatie kenmerkt zich door bevlogen medewerkers met een groen hart! Iedere dag werken we met elkaar samen om een gemeenschappelijk doel te behalen; een memorabele klantbeleving.

 

Als zelfstandige airline binnen de AIR FRANCE-KLM Groep verzorgen wij al 56 jaar lijndiensten en chartervluchten naar meer dan 150 bestemmingen in Europa en Noord-Afrika. Transavia, onderdeel van de AIR FRANCE KLM Group, is de nummer één budgetluchtvaartmaatschappij en qua grootte de tweede airline van Nederland. Bij Transavia werken gemiddeld 2500 collega’s: 230 bij de Technische Dienst, 600 vliegers, 1300 cabin attendants en 370 kantoormedewerkers.

 

Transavia is een dynamische organisatie en never a dull moment die continu probeert bij te blijven in een veranderende luchtvaartwereld. Wil jij graag werken in een omgeving met enthousiaste daadkrachtig collega’s die oog hebben voor elkaar? Krijg je energie van verandering en vernieuwing en voel jij je het prettigst in een omgeving waar je regisseur bent van je eigen werk? Dan komen we graag met jou in contact.


Wil je solliciteren?
Ben jij dé Operations Duty Manager die wij zoeken en kom je onze vloot versterken? Solliciteer dan direct via onderstaande button. Heb je vragen over deze vacature? Neem dan contact op met Evert Gramsbergen (evert.gramsbergen@transavia.com) of Frans Boers (frans.boers@transavia.com). Zij komen graag met je in contact!


Jouw sollicitatieprocedure

  1. Je solliciteert op de vacature! Binnen twee weken bekijken wij je sollicitatie en hoor je of wij je uitnodigen voor een gesprek;
  2. Eerste contact: Wij bellen je om kennis te maken en een afspraak in te plannen;
  3. Het eerste gesprek: Er volgt een eerste (online) gesprek met potentiele collega’s;
  4. Is er een match? Dan volgt het tweede (online) gesprek;
  5. Een (persoonlijkheid) assessment maakt onderdeel uit van de procedure;
  6. Is de match compleet? Dan doen we je met veel plezier een voorstel en begint jouw reis bij Transavia! Wel moet je wegens (luchtvaart)veiligheidseisen eerst een screening doorlopen en maakt een antecedentenonderzoek deel uit van de procedure.


Werk je bij een bureau en wil je een kandidaat voorstellen voor deze vacature Operations Duty Manager bij Transavia? Bedankt, maar hier gaan we niet op in. We werven onze nieuwe collega graag zelf.

 

Operations Duty Manager (Transavia)
werken-bij-KLM Royal Dutch Airlines
Aanmelden tot en met

IT Security Analist

IT / ICT

KLM Royal Dutch Airlines - Schiphol

Air France/KLM investeert fors in Cyber Security om zichzelf te beschermen tegen steeds toenemende dreiging. De groep handhaaft daarom voortdurend haar securityoplossingen conform de industriestandaard en de teams die binnen Operations Security verantwoordelijk zijn voor de verschillende securityactiviteiten groeien al enkele jaren. De groep heeft deze strategie recent meer dan ooit bevestigd en blijft hierin investeren.

IT Security Analist