Overslaan en naar de inhoud gaan

Consultancy Traineeship

Bedrijf: ABN AMRO
Richting(en): Consulting |
Niveau: WO
Locatie: Nederland
Aanmelden tot en met
Aanmelden tot en met
Ga naar de website van ABN AMRO

Hoe kan het beter, efficiënter en goedkoper voor onze klanten? Als trainee binnen het Consultancy Traineeship onderzoek je waar onze afdeling Customer Care & Operations van de business line Innovation & Technology (I&T) verbeteringen kan doorvoeren. Zo werk je bijvoorbeeld aan het automatisering en digitalisering van onze klantprocessen door bijvoorbeeld het gebruik van robots of het inzetten van dashboarding. Of analyseer je de werkwijze van afdelingen en kijk je waar het beter kan en hoe we meer data gedreven kunnen werken. Tijdens dit traineeship kom je een jaar lang in aanraking met verschillende soorten processen en teams, waardoor je een breed inzicht krijgt en erachter kan komen wat het beste bij jou past!

Hoe ziet het programma eruit?

Als trainee ga je je consultancy skills ontwikkelen en houd je je voornamelijk bezig met implementatie- of verandertrajecten. Centraal staan onderwerpen zoals digitalisering, automatisering, implementatie van nieuwe systemen, dashboarding en organisatievraagstukken. Onder begeleiding van ervaren collega’s leer je het vak en krijg je tegelijkertijd de kans om te werken in één van de meest complexe en professionele organisaties van Nederland. Bovendien doe je veel kennis op over de producten van ABN AMRO. Naast aandacht voor de inhoud wordt er uiteraard ook gewerkt aan jouw persoonlijke ontwikkeling.

Wat wordt jouw werkomgeving?

Customer Care & Operations speelt een essentiële rol voor klanten die vastlopen in hun (digitale) reis of een service vraag hebben. Customer Care is het eerste aanspreekpunt voor onze klanten en Operations is verantwoordelijk voor de processing van al onze activiteiten. Customer Care en Operations werken nauw samen om een goede bereikbaarheid voor onze klanten te garanderen, klantvragen effectief en in één keer goed te kunnen beantwoorden en dit bovendien te faciliteren in eenvoudige, digitale processen. Gedurende een jaar doe je twee of drie rotaties bij verschillende afdelingen binnen dit domein. 

Wie ben jij?

  • Je hebt recent een universitaire master afgerond.
  • Je hebt niet meer dan 2 jaar werkervaring.
  • Je hebt affiniteit de financiële sector en denkt in het belang van de klant.
  • Je kan duidelijk communiceren en hebt een positieve en kritische instelling.
  • Je bent enthousiast om jouw consultancy vaardigheden (verder) te ontwikkelen d.m.v. bijvoorbeeld en procesoptimalisatie of een digitaliseringsvraagstuk.

Samenwerking met externe partner

Voor het Consultancy Traineeship werken wij samen met SeederDeBoer, een gedegen externe partner. Je komt het eerste jaar bij SeederDeBoer in dienst, je krijgt begeleiding en je volgt een uitgebreid opleidingsprogramma m.b.t. professionele- en persoonlijke ontwikkeling. Als er een match is tussen jou en de bank, treed je (in goed overleg) na het eerste jaar in dienst bij ABN AMRO Bank. Wil je meer informatie of direct solliciteren? Ga dan naar de website van SeederDeBoer.

Ga naar de website van ABN AMRO

Other possibilities

werken-bij-abn-amro
Aanmelden tot en met

Financieel Adviseur Food & Agri

Consulting, Banking / Finance

ABN AMRO - Nederland

In het kort

Convenience Lending (CL) biedt advies over (maatwerk) kredietoplossingen en bedient klanten met kredietfaciliteiten (OOE) tussen de EUR 1-5 mln en een omzet van < EUR 25 mln, inclusief MBO/MBI financieringen die binnen CL vallen. Convenience Lending is onderverdeeld in 4 sectorbundels om de sector expertise te waarborgen. Bij deze afdeling zijn we continue bezig om de Future of Lending neer te zetten. 

Je werk

Als Financieel Adviseur Agri & Food zijn je verantwoordelijkheden:
 

  • Ondersteuning bieden aan Financing Solutions Specialisten in het volledige kredietproces van kredietaanvraag tot nazorg, inclusief structurering, onderhandeling en executie van kredietstructuren en leningen binnen Agri & Food.
  • Zelfstandig oppakken van (minder complexe) kredietaanvraag tot nazorg, inclusief structurering, onderhandeling en executie van kredietstructuren en leningen binnen Agri & Food.
  • Leveren van een duurzaam rendement, in balans met de genomen risico's.
  • Verantwoordelijk voor kredietonderhoud en monitoring (inclusief ‘huis op orde’).
  • Stakeholder management en nauwe samenwerking met alle relevante stakeholders in de kredietketen, zoals de Client Segments, Lending Support, Second Line Risk, Legal, Contracting en Operations, teneinde de dienstverlening aan onze klanten te optimaliseren.
  • Productverantwoordelijkheid; bijdragen aan een goede NPS.
  • De Financial Advisors A&F rapporteren aan het Hoofd Agri & Food (Exbo-3) of de Team Leads Agri & Food II en III (Exbo-4).

Werkomgeving

Werken bij Financial Solutions Convenience Lending betekent: nog beter worden in wat je doet en meehelpen aan het verder vorm geven van de Future of Lending. We begrijpen klanten en hun vragen, specifiek op het gebied van kredieten. Binnen het Team Agri en Food bedienen we specifiek de agrarische en food klanten met een krediet tussen de EUR 1 en EUR 5 mln. Je werkt binnen het Agri en Food Cluster met ruim 40 professionals.

Je profiel

  • Je hebt HBO/ WO denkniveau.
  • Je beheerst de Nederlandse taal in woord en geschrift. 
  • Je hebt affiniteit met de Agrarische Sector en staat open om jezelf in de visserij te verdiepen.
  • Je bent klantgericht en hebt een sterke focus op teamwork.
  • Je hebt kennis van zakelijke kredietverlening en riskmanagement en ervaring met financieringsconstructies.
  • Je hebt diepgaande kennis van financieringsproducten, documentatie, business modellen, regelgeving en de sectorbundel waar je verantwoordelijk voor bent.


Soft skills

  • Je bent commercieel en resultaatgericht en risicobewust
  • Je bent analytisch en in staat om je gemakkelijk aan te passen. 

Wij bieden

Wij bieden een mooie uitdagende baan in een gezellig team dat in een goede sfeer mooie prestaties weet neer te zetten. Je krijgt de ruimte om het beste uit jezelf te halen, flexibel te werken en te groeien zowel persoonlijk als in je werk. We worden als team gedreven door passie voor en kennis van de Agrarische- en Foodsector.

Interesse?

Mocht je interesse hebben in deze leuke en uitdagende functie stuur dan snel je CV en motivatie in. Bij aanvullende vragen kun je contact opnemen met Frank Maes: frank.maes@nl.abnamro.com.

Gelijke kansen voor iedereen

Het succes van onze organisatie staat of valt met de kwaliteit van onze mensen en de ideeen die zij hebben. Echt verrassende inzichten en innovatieve oplossingen voor onze klanten ontstaan door een samenspel van culturen, kennis en ervaring. Daarom is diversiteit voor onze organisatie ontzettend belangrijk. Om ervoor te zorgen dat alle collega's binnen ABN AMRO hun kwaliteiten kunnen ontplooien, stimuleren we een inclusieve cultuur waarin iedereen zich betrokken en gewaardeerd voelt.

Financieel Adviseur Food & Agri
werken-bij-abn-amro
Aanmelden tot en met

Stage Business Consultant ABN AMRO MeesPierson

Consulting

ABN AMRO - Amsterdam

Startdatum: 01 februari 2024

In het kort

Ben je een nieuwsgierige en ondernemende hbo of wo-student(e) met interesse in de wereld van bankieren? Wil je werken aan projecten met impact die ertoe doen? Begin dan als stagiair(e) bij ABN AMRO MeesPierson en werk samen met de collega’s van het Request for Proposals (RFP) team bij alles wat ze doen. Daar help je niet alleen onze (nieuwe) vermogende klanten mee vooruit, maar steek je zelf ook enorm veel van op.

Hoe ziet jouw werkdag eruit?

Als stagiair(e) ben je werkzaam binnen het team RFP Desk Investments en haak je aan bij verschillende projecten waarin je in contact staat met veel collega’s van uiteenlopende afdelingen. Qua werkzaamheden kan je denken aan de ontwikkeling van pitchbooks, beleggingsvoorstellen en het ondersteunen bij de onboarding van softwarepakket in het kantorennet. Verder:

  • Bedenk je nieuwe manieren van communiceren met onze klanten ;
  • Breng je de wensen en behoeften in kaart van private bankers en beleggingsadviseurs ten aanzien van klantcommunicatie;
  • Lees je teksten na en verbeter je deze;
  • Lever je een bijdrage aan de opbouw en trainingen van het softwarepakket UpSlide

Kortom een uiteenlopende en uitdagende stage waarbij je een netwerk binnen de bank opbouwt en de InvestmentsSales kant van onze bank tot de kern gaat ontdekken. 

Wie ben jij?

Heb jij lef en ben jij proactief, ondernemend en nieuwsgierig genoeg om te onderzoeken wat het beste is voor de klant? Werk jij zorgvuldig en heb je oog voor detail? Ben jij daarnaast klantgericht en praat je makkelijk? Dan zijn wij op zoek naar jou! Verder:

  • Heb je een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal;
  • Volg je een opleiding Communicatie, Business Development of een soortgelijke studierichting op hbo/wo-niveau;
  • Handig zijn met PowerPoint en designtools is een pré.
  • Zoek je vanaf februari 2024 een stage voor minimaal 20 weken;
  • Ben je minimaal 4 dagen per week beschikbaar.

Wat bieden wij?

Wij bieden jou een mooie stage. Zo zorgt het Onboardingsprogramma ervoor dat nieuwe stagiair(e)s zich snel onderdeel van het team voelen  Er is volop ruimte om te leren en te groeien, in beide omgevingen kun jij een schat aan ervaring opdoen. Uiteraard onder uitstekende begeleiding van je stagebegeleider en naaste collega’s. Bij je stage draait het niet alleen om het opdoen van inhoudelijke kennis en praktijkervaring, maar je werkt ook actief aan je professionele ontwikkeling en het vergroten van je netwerk. CASt, de Club ABN AMRO Stagiairs, organiseert zowel inhoudelijke als sociale (online) evenementen. De stagevergoeding bedraagt voor een mbo-, hbo- of wo stage €750 per maand (op basis van een 36-urige werkweek).

Stage Business Consultant ABN AMRO MeesPierson
werken-bij-abn-amro
Aanmelden tot en met

Operations & Business Analyst Internship

Banking / Finance

ABN AMRO - Amsterdam

Are you a last year HBO or WO student with a knack for Data Mining, Data Analytics and Business? Do you want to find the best place to test & improve your skills and acquire work experience within a corporate environment? Search no more! ABN AMRO Clearing Bank (AACB) offers you the possibility to work with the best professionals in the business. We are looking for you!

Operations & Business Analyst Internship