Linklaters LLP
Bedrijfsomschrijving
Linklaters LLP is één van de meest toonaangevende internationale advocatenkantoren ter wereld, met ongeveer 2.300 advocaten, op 31 vestigingen in 21 verschillende jurisdicties. Linklaters is sinds 2004 ook in Nederland gevestigd.
Linklaters Amsterdam bestaat momenteel uit 69 advocaten, waaronder 17 partners en counsels. Het kantoor adviseert wereldwijd toonaangevende bedrijven, financiële instellingen en overheden bij belangrijke juridische kwesties en complexe en grensoverschrijdende transacties, projecten en procedures.
Voor ons Business Development & Marketing (BDM) team zijn wij op zoek naar een Business Development & Marketing Assistant (1-3 jaar ervaring). Ons team geeft BDM advies en ondersteuning aan de juridische teams binnen Linklaters Amsterdam. Het team is daarnaast verantwoordelijk voor het bedenken en uitvoeren van lokale en wereldwijde BDM activiteiten.
Voornaamste verantwoordelijkheden
De werkzaamheden bestaan uit o.a:
Op het gebied van Business Development & Marketing:
-
Assisteren bij het opstellen en opleveren van BDM plannen en initiatieven met (desktop) research, market intelligence en door middel van het identificeren van kansen;
-
Zorgdragen dat BDM gerelateerde data en kennis, zoals CRM en track record informatie, op de juiste manier wordt opgeslagen, bijgewerkt en gedeeld; en
-
Ondersteunen bij het ontwikkelen van klantgerichte documenten, zoals het maken van pitchdocumenten en het voorbereiden van klantpresentaties.
Op het gebied van marketing/communicatie:
-
Assisteren bij het bijwerken, creëren en verspreiden van relevant communicatiemateriaal, zoals nieuwsbrieven, infographics, factsheets, persberichten, etc.;
-
Bijwerken van de Nederlandse website pagina's en intranet pagina’s;
-
Coördinatie van de periodieke inzendingen voor juridische gidsen (‘Chambers Europe’ en ‘Legal 500’) en ranglijsten, inclusief het verzamelen van informatie, het opstellen van de inzendingen, het uitnodigen van cliënten om ons te beoordelen en het opzetten van interviews met de onderzoekers;
-
Verantwoordelijkheid nemen voor onderdelen van de organisatie voor klantenevenementen en webinars, inclusief conceptualisering, voorbereiden van uitnodigingen en het RSVP-proces, logistiek en follow-up-activiteiten; en
-
Delen van BDM-gerelateerd nieuws op sociale media.
-
Je hebt ten minste één jaar werkervaring in een concurrerende commerciële omgeving. Ervaring in de Professional Services Industry is een pre;
-
Je hebt bij voorkeur een diploma in Bedrijfskunde/Marketing/Communicatie/Hospitality/Event Management (HBO/WO);
-
Je hebt uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden in zowel Nederlands als Engels;
-
Je bent gedreven om de hoogste kwaliteitsstandaarden te leveren aan onze (interne) klanten;
-
Je beschikt over goede MS Office vaardigheden;
-
Je hebt uitstekende organisatorische vaardigheden;
-
Je hebt oog voor detail zonder het grotere geheel uit het oog te verliezen;
-
Je kunt goed zelfstandig werken, maar werkt ook graag in teamverband;
-
Je bent servicegericht, flexibel en oplossingsgericht; en
-
Je hebt doorzettingsvermogen en kunt goed presteren onder druk.
-
Een marktconform salaris en goede arbeidsvoorwaarden, afhankelijk van jouw ervaring;
-
Een dynamische functie en een omgeving waarin je snel nieuwe vaardigheden kunt leren en waarin het nemen van initiatief wordt gewaardeerd;
-
Een goede werksfeer in een kantoor met sociale activiteiten, zoals onze jaarlijkse ski-trip en diverse andere personeelsevenementen (wel afhankelijk van eventuele Coronamaatregelen);
-
De mogelijkheid om actief betrokken te zijn bij commissies zoals de community investment commissie, de diversity and inclusion commissie en de ESG commissie;
-
Een uitgebreid aanbod van interne trainingen en cursussen; en
-
Een uitgebreid pakket aan secundaire arbeidsvoorwaarden.