Banner

Young Professional Vacature

Jurist Bedrijfsvoering

Amsterdam
WO
€ 60000 - 100000
3+ jaar ervaring

Jurist Bedrijfsvoering

Als jurist Bedrijfsvoering bij de AFM werk je aan uiteenlopende juridische vraagstukken binnen de bedrijfsvoering. Je adviseert over thema’s zoals privacy (AVG), ICT-recht, de Wet open overheid, contractenrecht en aansprakelijkheid. Je schakelt moeiteloos tussen ad-hoc vragen en langlopende dossiers. Je combineert zelfstandig werken met samenwerking binnen het juridische team en met collega’s van andere afdelingen.

Je wordt een vertrouwd adviseur voor diverse onderdelen van de organisatie en draagt bij aan zowel strategische als praktische juridische analyses. De focus in deze functie ligt op privacyrecht. Je ondersteunt het Privacy Office en helpt mee aan de verdere ontwikkeling ervan. Affiniteit met ICT-recht is een pre.

Een greep uit je werkzaamheden:

  • Je adviseert over privacyvraagstukken en ondersteunt het Privacy Office.
  • Je geeft juridisch advies over nieuwe wet- en regelgeving die de bedrijfsvoering raakt.
  • Je stelt besluiten op en adviseert over juridische bedrijfsvoeringsvraagstukken.
  • Je deelt je kennis via presentaties, cursussen of intern overleg.
  • Je analyseert en volgt relevante jurisprudentie en past dit toe in je werk.

Team

Je werkt samen met zo’n 9 andere bedrijfsjuristen en wordt de vertrouwde adviseur van diverse afdelingen binnen de AFM. Samen houden jullie je bezig met thema’s zoals AVG, ICT recht, de Wet open overheid, contractenrecht, aansprakelijkheidsrecht en klachtenrecht uit de Algemene wet bestuursrecht. In deze gebieden kan jij je eventueel specialiseren in een of meerdere onderwerpen.

Dit vragen we:

  • Een afgeronde opleiding WO recht, bij voorkeur in privaatrechtelijke richting.
  • Minimaal 3 jaar relevante werkervaring als legal counsel of bedrijfsjurist.
  • Kennis en werkervaring op het gebied van de AVG.
  • Kennis en werkervaring op het gebied van ICT recht is een pre.
  • Bereidheid om ook andere juridische bedrijfsvoeringsonderwerpen op te pakken.
  • Analytisch sterk: je doorziet snel complexe informatie en trekt onderbouwde conclusies.
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden in het Nederlands in woord en geschrift: je kunt complexe informatie helder en beknopt overbrengen.

Wat wij bieden:

  • Je start met een jaarcontract met uitzicht op een vast dienstverband
  • Een bruto jaarsalaris tussen €60.000 en €100.000 (36 uur, incl. 13e maand en vakantiegeld), afhankelijk van kennis en ervaring
  • 36-urige werkweek, werkdagen in overleg (bijv. 4x9)
  • 199,5 vakantie-uren per jaar (bovenop je standaard roostervrije dag)
  • Een laptop en een smartphone
  • Uitgebreide trainings- en opleidingsmogelijkheden
  • Volledige vergoeding van OV-reiskosten (2e klas)
  • Thuiswerkvergoeding voor thuiswerkdagen
  • Bijdrage aan een sportschoolabonnement
  • Aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een fiets- en deviceregeling en vergoeding voor je thuiswerkplek

Voor vragen over de vacature neem je contact op met Megan van Rooij (recruiter) via megan.van.rooij@afm.nl of 06-27387882.

Veelgestelde vragen over Autoriteit Financiële Markten

Ontdek wat je kunt verwachten als starter bij Autoriteit Financiële Markten

Het sollicitatieproces bij de AFM is gestructureerd en transparant. Na je sollicitatie ontvang je binnen vijf werkdagen een reactie. Bij een positieve beoordeling volgen één of meerdere gesprekken met toekomstige collega's. Afhankelijk van de functie kan een assessment onderdeel zijn van de procedure. Voor leidinggevende functies is er een assessmentdag bij een extern bureau. Na succesvolle afronding van deze stappen ontvang je een aanbod.

Als starter bij de AFM werk je in een 36-urige werkweek, vaak verdeeld over vier dagen van negen uur. Je week bestaat uit het analyseren van data, het opstellen van rapportages en het samenwerken met collega's om de integriteit van de financiële markten te waarborgen. Er is ruimte voor hybride werken, met de mogelijkheid om twee dagen per week vanuit huis te werken.

De AFM biedt diverse doorgroeimogelijkheden, afhankelijk van prestaties en ambities. Je kunt je specialiseren in verschillende vakgebieden en doorgroeien naar senior posities binnen de organisatie. Er is een cultuur van continue ontwikkeling, waarbij medewerkers worden aangemoedigd om hun talenten te benutten en verder te ontwikkelen.

De AFM investeert in de ontwikkeling van medewerkers door middel van trainingen, coaching en opleidingsprogramma's. Er is ruimte voor persoonlijke en professionele groei, met aandacht voor zowel technische als soft skills. Je neemt zelf de regie in handen, ondersteund door instrumenten die inzicht geven in je drijfveren, affiniteiten, ambities en ontwikkelpunten.

Het startsalaris bij de AFM varieert afhankelijk van functie en ervaring. Salarisgroei is gebaseerd op prestaties, ervaring en marktconformiteit. Daarnaast biedt de AFM aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een 13e maand, vakantiegeld, een laptop en smartphone, een volledige vergoeding van OV-reiskosten op basis van 2e klas, en een thuiswerkvergoeding.

De AFM hecht waarde aan een goede werk-privébalans. Flexibele werktijden en thuiswerkmogelijkheden zijn bespreekbaar, afhankelijk van de functie. Er is aandacht voor vitaliteit en welzijn, met onder andere een bijdrage aan een sportschoolabonnement en toegang tot het online platform OpenUp voor mentale gezondheid.

Ja, de AFM is actief betrokken bij internationale samenwerking met toezichthouders binnen en buiten de EU. Deze samenwerking biedt mogelijkheden voor internationale ervaring, afhankelijk van projecten en samenwerkingen met internationale partners.

Gerelateerde vacatures

Vacatures die je misschien ook interresant vind.