Young Professional Vacature
Planner Wegenwacht
Een hond die in de zomerhitte in een auto is opgesloten of een stilgevallen camper op de vluchtstrook van een drukke snelweg. Waar gaat de pechhulp van de ANWB als eerste naar toe en wie kan iets langer wachten? Als planner Wegenwacht stuur jij vanuit Wolfheze de pechhulp aan wanneer het automatische dispatchsysteem dat niet kan. In een levendige baan die iedere dag weer anders is, sta je continu in contact met onze wegenwachten. Jij zorgt dat de hulpverleners van Groningen tot Maastricht en van Hoek van Holland tot Enschede meer dan een miljoen mensen per jaar met pech op weg vooruithelpen.
Jouw rol
Je leert alles over de interessante en unieke rol van planner bij de Wegenwacht. On the job leidt een ervaren planner je op en krijg je steeds meer eigen verantwoordelijkheden.
De roosterdiensten zijn vroege en late diensten en om het weekend op de dispatchafdeling in Wolfheze. Na een jaar werk je ook nachtdiensten en heb je de mogelijkheid om voor een deel vanuit huis te werken.
Je monitort het automatische plansysteem en grijpt in als situaties veranderen. Dat gebeurt bij ongeveer 1 op de 6 gevallen. Het systeem houdt geen rekening met files, ongelukken of weersomstandigheden die de planning beïnvloeden. Je kijkt naar de omstandigheden, prioriteert de pechgevallen en instrueert de wegenwacht die het snelst daar kan zijn of de beste hulp kan verlenen.
Je werkt zelfstandig en helpt je collega’s. Bij drukte neem je werk over en als de wegenwacht op de noodknop drukt, laat je alles vallen. Bijvoorbeeld als hij of zij te maken krijgt met agressie. Dan luister je mee en schakel je hulpdiensten in.
Vanuit de ervaringen die je opdoet, denk je mee over verbeteringen, bijvoorbeeld over de processen in je werk. Of je groeit door tot coördinator en stuurt het team aan.
Ons aanbod
- Instapsalaris bruto maandsalaris tussen €2800,- en €3200,- (o.b.v. 38 uur) en een eindejaarsuitkering van 5,58%
- Vaste onregelmatigheidstoeslag tussen de 16% en 18% (afhankelijk van jouw rooster)
- 25 verlofdagen en 13 adv-dagen per jaar op basis van 40-urige werkweek. Ook kun je sparen voor extra verlof
- Volop trainings-, opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden bij onze ANWB Academie
- Persoonlijk inzetbaarheidsbudget van €700,- bruto per jaar
- Internetvergoeding van €35,- per maand onbelast
- Prima pensioenregeling
- ANWB-lidmaatschap met Wegenwacht Nederland Standaard of de Wegenwacht Fiets Service Korting op verschillende ANWB-producten en diensten
Ons team
Met zo’n 50 planners zorgen we vanuit Wolfheze dat de Wegenwacht 24/7 zo snel mogelijk onze leden op weg helpt. Onze gezamenlijke uitdaging? De juiste hulpverlener volgens de juiste kwaliteit naar het juiste incident te krijgen. Dat doen we in vroege, late, nacht- en weekenddiensten van 8 uur. Tijdens een dienst overdag werk je samen met 4 collega-planners, ieder met een focus op een deel van Nederland. In de nacht bewaak je met 1 collega heel Nederland. Samenwerken vinden we enorm belangrijk en bij drukte of calamiteiten staan we voor elkaar klaar. We vormen een hecht en divers team. Als je wilt, sluit je aan bij activiteiten die we buiten het werk om gepland of spontaan organiseren. Wel fijn: de diensten plannen we al een jaar vooruit. Zo weet je ruim van te voren wanneer je in welk rooster bent ingedeeld.
Daarnaast heb je bijna continu contact met de wegenwachten, zo’n 350 unieke personen. De een is heel direct, de andere vraagt meer aandacht. En soms moet je wat moeite doen om een dialect te begrijpen. Die verschillen maken jouw werk extra interessant. Bovendien help je hen hun werk goed te kunnen doen en ondersteun je ze op cruciale, soms impactvolle momenten.
Ontmoet je collega's
Eva-Marie
Directeur Wegenwacht
“Ik wil mensen inspireren om zich te ontwikkelen, maar vooral zichzelf te blijven’’
Achtergrond
Dat iedere dag weer anders verloopt, maakt voor jou het werk leuk. Daarbij kun je snel keuzes maken en goed prioriteren. Ook ben je leergierig en kun je goed mondeling communiceren met verschillende mensen die buiten werken. Verder breng je mee:
- Minimaal mbo 4-niveau
- Bij voorkeur ervaring in een soortgelijke rol in de transportsector of hulpverlening
- Bij voorkeur ervaring met verbetertrajecten
Veelgestelde vragen over ANWB
Ontdek wat je kunt verwachten als starter bij ANWB
Het sollicitatieproces bij ANWB bestaat uit meerdere stappen, waaronder een kennismakingsgesprek met een recruiter, gevolgd door gesprekken met toekomstige collega's en een arbeidsvoorwaardengesprek.
Als starter bij ANWB werk je in een dynamische omgeving waarin je betrokken bent bij diverse projecten binnen jouw vakgebied, zoals klantenservice, techniek of IT. Je week bestaat uit teamvergaderingen, projectwerk en mogelijk klantcontact. Er is ruimte voor eigen initiatief en je wordt begeleid door ervaren collega's.
ANWB biedt diverse doorgroeimogelijkheden, zowel horizontaal als verticaal, afhankelijk van prestaties en ambities. Er zijn kansen om door te groeien naar leidinggevende of specialistische functies.
ANWB investeert in de ontwikkeling van medewerkers door middel van trainingen, mentoring en opleidingsprogramma's. Er is ruimte voor persoonlijke en professionele groei, met aandacht voor zowel technische als soft skills.
Het startsalaris bij ANWB varieert afhankelijk van functie en ervaring. Salarisgroei is gebaseerd op prestaties, ervaring en marktconformiteit.
ANWB hecht waarde aan een goede werk-privébalans. Flexibele werktijden en thuiswerkmogelijkheden zijn bespreekbaar, afhankelijk van de functie.
Hoewel ANWB voornamelijk in Nederland opereert, kunnen er mogelijkheden zijn voor internationale ervaring, afhankelijk van projecten en samenwerkingen met internationale partners.
Gerelateerde vacatures
Vacatures die je misschien ook interresant vind.
